آبشار آب سفید کجاست؟ | عروس آبشارهای ایران در لرستان

آبشار آب سفید کجاست؟ | عروس آبشارهای ایران در لرستان

ایرانگردی لرستان

آبشار آب سفید لرستان از جمله آبشارهای معروف استان لرستان است. عروس زیبای آبشارهای ایران نیز لقب برازنده‌ای است که این آبشار به آن شهرت دارد. زیبایی آبشار آب سفید لرستان سبب جذب گردشگران و مسافران بسیاری می‌شود؛ چرا که همواره جاذبه‌های طبیعی مورد علاقه گردشگران است. خوب است که درباره این آبشار بیشتر بدانید.

آبشار آب سفید کجاست؟

خوب است که پیش از سفر مکان دقیق مقصد را مورد بررسی قرار دهیم؛ ممکن است در جاده آنتن نباشد و یا مشکل دیگری به وجود بیاید. آبشار آب سفید لرستان به طور دقیق در منطقه پیشکوه ذلقی قرار دارد. پیشکوه ذلقی درست در 50 کیلومتری شهر الیگودرز است. همانطور که حتما تا کنون در تصاویر دیده‌اید این آبشار در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. درواقع کوهستانی که آبشار در آن پدید آمده، یک قسمتی از دامنه‌های اشتران کوه زاگرس است.

شما می‌توانید برای رفتن به آبشار آب سفید از جاهای دیدنی لرستان ابتدا به الیگودرز بروید. این جاده در نهایت به یک دوراهی ختم می‌شود؛ نکته جالب توجه این است که هر دو مسیر شما را به آبشار می‌رساند. اما نکات مهمی در این باره هست که باید توجه داشته باشید. یکی از این راه‌ها شما را به جاده کوهستانی هدایت می‌کند. راه دیگر به گونه‌ای است که پس از یک ربع پیاده روی شما را به آبشار می‌رساند.

اگر مبدا را تهران و مقصد را آبشار آب سفید لرستان در نظر بگیریم؛ می‌توانیم به این طریق با ماشین آدرس بدهیم:

لازم است که از آزاد راه تهران به سمت ساوه حرکت کنید؛ سپس به سلفچگان بروید. می‌توانید بعد از عبور از سلفچگان به سمت قم و بعد اراک حرکت کنید. در نهایت از اراک به خمین و سپس به خیابان امام خمینی بروید؛ پس از آن کافی است وارد بلوار دانشجو و سپس جاده الیگودرز شوید. پیشتر درباره این جاده اندک صحبتی کردیم.

آبشار آب سفید لرستان

بهترین زمان برای سفر به آبشار آب سفید

هر سخن جایی و هر نکته مکانی و هر سفر زمانی دارد. معمولا بهترین زمان‌ها برای مسافرت به سمت آبشارها و مکان‌های کوهستانی فصل‌های گرم سال است. درست هنگامی که گرمای کلافه کننده تابستان امان را از آدم می‌گیرد می‌توانیم به آبشار آب سفید لرستان سفر کنیم. با توجه به جریان هوا در کوهستان و وجود آبشار در منطقه قطعا هوای مطبوعی ایجاد می‌شود؛ به جرات می‌توان گفت بهار و تابستان بهترین فصل‌ها برای مسافرت به این آبشار هستند. معمولا بیشتر کمپینگ‌ها نیز در این فصل‌ها انجام می‌شود؛ چرا که هوای مطبوع این منطقه قابلیت جذب بسیاری از افراد را دارد.

از طرف دیگر تابستان در کشور ما هنگام تعطیلی مدارس است. پدر و مادرهایی که فرزند مدرسه‌ای دارند می‌توانند با خیال راحت در تابستان به سوی آبشار آب سفید لرستان سفر کنند. قطعا این سفر تجربه دلنشینی برای آنها می‌شود. طبیعت و به خصوص آب و آبشار برای همه افراد در سنین مختلف همواره جذابیت‌هایی غیر قابل چشم‌پوشی دارد.

اگر قصد عکاسی در منطقه آبشار آب سفید لرستان را دارید، علاوه بر فصل لازم است که به زمان شب و روز توجه داشته باشید. هر عکاسی می‌داند که نور طبیعی خورشید در عکاسی از طبیعت بسیار اهمیت دارد. نور کافی سبب می‌شود که زیبایی‌ها با جزئیات بیشتری به چشم بیایند. به همین خاطر لازم است که برای عکاسی از آبشار روز در این منطقه حاضر شوید. می‌توانید در کنار عکاسی از هوای خنک و مطبوع آبشار نیز بهره‌مند شوید.

بهترین زمان برای سفر به آبشار آب سفید

راه‌های دسترسی به آبشار آب سفید لرستان

راه‌های معرفی شده برای دسترسی به آبشار آب سفید لرستان تا کنون دو راه است. که هر کدام از این مسیرها ممکن است برای فردی بهتر و یا برعکس باشد. پس لازم است که به طور دقیق این دو مسیر را معرفی کنیم.

نکته جالب این است که به دلیل تنوع آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی ایران هر مسیری جذابیت خودش را دارد؛ به همین سبب است که ما راه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا طبق سلیقه شخصی خود بهترین مسیر را انتخاب کنید.

از طریق شهرستان فریدون‌شهر

آبشار آب سفید لرستان درست در 90 کیلومتری شهرستان فریدون‌شهر قرار دارد. از فریدون‌شهر تا آبشار تقریبا یک ساعت و چهل دقیقه راه است. در مسیر جاده آبشارهای زرده و پونه‌زار نیز وجود دارند؛ به دلیل کوتاهی مسیر شما می‌توانید از این آبشارها نیز دیدن فرمایید. از نظر مسیر و جاده و فاصله آن پیشنهاد ما به افراد ساکن در اصفهان انتخاب این جاده است. اما خوب است که قبل از هر چیز خود بر روی نقشه مسیر را مورد بررسی قرار دهید؛ تا به صورت کامل در جریان قرار داشته باشید.

از طریق شهرستان الیگودرز

آبشار آب سفید لرستان دقیقا در 80 کیلومتری شهرستان الیگودرز قرار دارد. این جاده نسبتا صاف است و می‌توان گفت یک قسمت‌هایی از جاده حتی درخت نیز وجود ندارد. از این مسیر تا آبشار آب سفید حدود یک ساعت و نیم فاصله است. افراد ساکن در غرب کشور و گردشگران لرستان می‌توانند برای رفتن به آبشار از این مسیر استفاده کنند.

راه‌های دسترسی به آبشار آب سفید لرستان

دلایل سفر به آبشار آب سفید

عروس آبشارهای ایران مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارد. آبشار آب سفید لرستان بی‌دلیل به عروس تشبیه نشده است؛ همانطور که می‌دانید کشور ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص مناظر طبیعی زیبایی دارد. هر ساله افراد زیادی از کشورهای مختلف برای بازدید از مناظر طبیعی و مناطق تاریخی به ایران سفر می‌کنند.

خوب است که به عنوان یک ایرانی حداقل یک بار به این آبشار زیبا سر بزنید. با توجه به اینکه آبشار از بالا به پایین می‌ریزد و در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، در مسیر به سنگ‌های کوه برخورد می‌کند و درست مانند تور عروس به نظر می‌رسد. زیبایی‌های بصری این آبشار و آرامش طبیعت آن خستگی را از تن شما بیرون می‌کند.

آبشار آب سفید لرستان در منطقه‌ای ییلاقی قرار دارد. با توجه به ویژگی‌های طبیعی آن از جمله سخت نبودن طبیعت کوهستانی، هوای مطلوب و… امکان مناسبی برای گردشگران به وجود می‌آید. از جمله دلایل دیگری که سبب رفاه حال مسافران و گردشگران می‌شود پارکینگ این منطقه است.

شما می‌توانید پس از عبور از جاده الیگودرز و لذت بردن از مناظر طبیعی آن، خودرو شخصی خود را در پارکینگ پارک کنید و سپس به راحتی از مسیر سنگ‌فرش شده به سمت آبشار بروید. امروزه امکانات اطراف آبشار به همت مردم بومی بسیار گسترش یافته است.

نمازخانه، نمایشگاه محصولات دستی، سکو و امثال این موارد از جمله خدماتی است که در اطراف آبشار موجود است. خروج آب از تونل قالی کوه و ریزش آن از ارتفاع 70 متری نیز نکته‌ای است که توجه گردشگران را به خود جذب می‌کند.

دلایل سفر به آبشار آب سفید

آبشار آب سفید لرستان و شهرت آن

آبشار آب سفید لرستان درست در جنوب شرقی استان واقع شده است. این آبشار در منطقه کوهستانی قرار دارد و در دامنه کوه‌های زاگرس جای دارد. در فصل‌های گوناگون عرض تاج آبشار تغییر می‌کند؛ بنابراین عرض تاج آن حدودا در فصل‌های پر آبی 8 متر است. در نهایت این آبشار به رودی می‌پیوندد که آن هم رود رودبار لرستان است. به طور کلی برای پیدایش آبشارها چندین سال فعالیت‌های فرسایشی و زمین‌شناختی رخ می‌دهد؛ برای این آبشار نیز چنین اتفاق‌های طبیعی افتاده و در نهایت در دل دره‌های تاریک پدید آمده است.

جالب است بدانید که آبشار آب سفید لرستان به او اسپید نیز شهرت دارد. البته این شهرت در زبان محلی لرستان است. نام‌های دیگری نیز برای این آبشار قرار داده شده است که نکته مشترک میان آنها همین کلمه سفید است. در اطراف آبشار درختان بلوط و گردو قابل مشاهده هستند.

در حالت کلی به سبب وجود آب منظره طبیعی زیبایی در این منطقه ایجاد شده است؛ تمامی درختان بلند و فضای اطراف سرسبز و اعجاب برانگیز است. اگر قصد سفر به یکی از چندین مناطق دیدنی کشور ایران را دارید خوب است که حتما به آبشار آب سفید لرستان سر بزنید. فراموش نکنید که با گرفتن عکس از خود و آبشار خاطراتتان را ثبت کنید و بعدا از مرور آنها لذت ببرید.

مکان‌های دیدنی اطراف آبشار آب سفید لرستان

برای داشتن تفریح و گردش تمام و کمال خوب است که تمام مکان‌های دیدنی مقصد را از قبل بشناسید. امامزاده‌ها، سدها، مکان‌های تاریخی، آبشار‌ها و سایر مواردی از این قبیل همگی حداقل ارزش یکبار دیدن را دارند. هنگامی که مقصد شما آبشار آب سفید لرستان باشد، در مسیر دو جاده ممکن است که از مکان‌های دیدنی بسیاری عبور کنید اما از آنها بی‌خبر باشید.

امامزاده مومد حسن یکی از مکان‌هایی  است که در جاده قرار دارد. مردم محلی لرستان برای این امامزاده ارزش بسیاری قائل هستند؛ به همین خاطر است که به آن می رسند و همواره زیبا نگهش می‌دارند.

اگر از سمت الیگودرز به آبشار آب سفید لرستان می‌روید، بد نیست سری به سد خان آباد که در 25 کیلومتری آن است بزنید. دریاچه و سد خان آباد درست در روستای شاپور آباد قرار دارد. از جمله مناطق دیگری که در نزدیکی این آبشار و در مسیر یافت می‌شود، آبشار چکان است. باز هم اگر از جاده الیگودرز و از نزدیک روستاهای حسین آباد و دهقادی به آبشار آب سفید لرستان بروید؛ این آبشار چشم انداز بی‌نظیری دارد.

به طور کلی آبشار آب سفید لرستان مکانی بسیار زیبا و دیدنی است. به دلیل علاقه بسیار گردشگران به بازدید از این آبشار، در منطقه امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری قرار داده شده است. کمپینگ در اطراف آبشار نیز مورد علاقه همگان قرار گرفته است. شما می‌توانید با توجه به خدمات رفاهی موجود در منطقه با خیالی آسوده کمپینگ کنید و از صدای آبشار لذت ببرید.

مکان‌های دیدنی اطراف آبشار آب سفید لرستان

سخن نهایی 

برای سفر به آبشار آب سفید لرستان زمان مناسبی را انتخاب نمایید؛ به دلیل وجود آب و جریان باد این منطقه حتی در بهار ممکن است هوای بسیار خنکی داشته باشد. همچنین در لباس پوشیدن خود و فرزندان و همراهانتان دقت کنید تا به راحتی از سفر لذت ببرید. مواظب طبیعت زیبای این منطقه باشید و از ریختن زباله و آسیب به طبیعت بپرهیزید. امیدواریم این مطلب موردپسند شما واقع شده باشد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید