آبشار بیشه لرستان؛ جواهری پنهان در دل جنگل‌های بلوط

ایرانگردی لرستان
آبشار بیشه لرستان؛ جواهری پنهان در دل جنگل‌های بلوط

استان لرستان منبعی غنی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی مانند دره خزینه، دشت شقایق کالپوش، تنگه شیرز و… در کشور است و طبیعتی حیرت آور دارد. با سفر به آبشار بیشه از طبیعتی سرسبز و لطافت گیاهان لذت خواهید برد و مدهوش عظمت صخره‌ها و پدیده‌های زمین شناسی خواهید شد. ما در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی خوش قد و قامت‌ترین آبشار بیشه استان لرستان و شهرستان دورود بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این جواهر ارزشمند لرستان تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

معرفی آبشار بیشه

آبشار بیشه یکی از زیباترین آبشارهای ایران و جهان است. این آبشار در شهر کوچک دورود در بخش پاپی شهر سپیددشت در روستای بیشه واقع شده و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی خطه لرستان محسوب می‌شود. باید بدانید که این آبشار در 30 کیلومتری جنوب غربی دورود و در 65 کیلومتری شرق خرم‌آباد واقع شده است و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دورود محسوب می‌شود. پیمودن مسیر 30 کیلومتری میان دورود و بیشه با قطار مقدور بوده اما طی کردن این مسیر با خودروی شخصی طولانی است و باید حدود 90 کیلومتر برانید تا به مقصد برسید.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
چادگان: بهشت گردشگری اصفهان

زیبایی منحصربه‌فرد این آبشار یکی از جاذبه‌های دیدنی لرستان است که قد و قامت آبشار از تاج تا پایین به ۴۸ متر می‌رسد و تماشای این صخره‌ی بلند هوش را از سر می‌برد. آبشار بیشه از آبشارهای متعددی تغذیه می‌کند که منظره‌ای شگفت‌انگیزی در جنگل‌های بلوط از رشته کوه زاگرس به نمایش می‌گذارد.

زیبایی و سرسبزی روستای بیشه به همراه بافت جنگلی کوهستانی این منطقه را به تکه‌ای از بهشت تبدیل کرده است. همچنین قابل ذکر است که طراوت طبیعت و آب و هوای دلچسب کوهستانی و جنگلی سفری لذت بخش برای هر گردشگر ایجاد کرده است.

آبشار بیشه لرستان

آب و هوای آبشار بیشه

استان لرستان آب و هوای مطلوبی داشته و هر چهار فصل آن، زیبایی خاص خود را دارد. در فصل بهار آب و هوای آبشار بیشه خنک و تقریبا بارانی است و جریان هوای معتدل تابستان‌های این منطقه را به محیطی خنک و دلچسب تبدیل می‌کند. پاییز این منطقه سرد و زمستان‌های برفی دارد که برای سفر به منظور گردشگری زمان مناسبی نیست.

آبشار بیشه لرستان

تفریحات آبشار بیشه

روستای بیشه طبیعتی بی نظیر و خاص دارد. با سفر به این شهر می‌توانید به منظور ماجراجویی و لذت بیشتر از طبیعت استفاده کنید.

لذت از آبشار و طبیعت اطراف آبشار

آبشار بیشه زیبایی بی‌نظیر دارد و شما نمی‌توانید به راحتی چشم از آن بردارید؛ از همین رو همواره مجذوب عظمت افسون‌کننده آن خواهید شد. تماشای این منظره در کنار هوای دلچسب و صدای لذت بخش طبیعت آرامش خاصی ایجاد می‌کند. همچنین حوالی آبشار در دل جنگل بلوط مناظر زیبایی برای تماشا و لذت بردن از آنجا ایجاد می‌کند. مسیر رودخانه سزار راهنمای شما برای رفتن به طبیعت کوهستانی زاگرس در این تکه است.

روستا گردی در بیشه

روستای بیشه در کنار آبشار بیشه قرار گرفته که طبیعت و حال و هوای مجذوب خود را دارد. در زمان روستا گردی بیشه می‌توانید به از جذابیت روستا استفاده کنید و سوغات آن مانند گردو، کشک، عسل، روغن محلی و غیره بهره‌مند شوید.

عکاسی و ثبت قاب‌های هنرمندانه از طبیعت

آبشار بیشه طبیعت سحرآمیز دارد و با جنگل‌های بلوط اطراف آن فوق‌العاده تماشایی است و سوژه‌های نابی برای عکاسی در دل جنگل دارد. عکاسی در روستای بیشه را فراموش نکنید به سادگی می‌توانید زیبایی و لطافت طبیعت این منطقه را در یک قاب ثبت ‌کنید.

 پیک‌نیک و وقت‌گذرانی در طبیعت

لذت سفر به دامان طبیعت با برپایی بساط پیک‌نیک کامل می‌شود. بهتر است در سفرتان به آبشار بیشه بساط غذا و چای را به همراه خودتان بیاورید با لذت تنفس در اکسیژن ناب فضا سپری کنید.

 

بهترین فصل برای سفر به آبشار بیشه

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه فصل بهار و تابستان است. در فصل بهار می‌توانید از تازگی طبیعت و هوای دلچسب بهاری لذت ببرید و شاهد تکاپوی طبیعت جنگلی و کوهستانی بیشه باشید. آب و هوای خنک کوهستانی در تابستان بهانه خوبی برای گردشگری است. در نهایت بهتر است تا اواسط تابستان به سراغ این طبیعت کوهستانی بروید تا هوای متعادل‌تری را تجربه کنید.

آبشار بیشه

مسیرهای سفر به آبشار بیشه

آبشاربیشه در 30 کیلومتری جنوب غربی دورود و 66 کیلومتری شرق خرم آباد در بخش استان لرستان واقع شده است. برای رسیدن به آبشار بیشه باید به با دورود بروید و از آنجا راهی آبشار شوید. شما می‌توانید با خودروی شخصی به سمت بیشه دورود حرکت کنید. اگر از دورود راهی می‌شوید می‌توانید سوار قطار شوید.

قطار یکی از زیبا‌ترین خطوط ریلی ایران در استان لرستان است که در بالا کوه پیش می‌رود و در ایستگاه حوالی بیشه متوقف می‌شود که در طول مسیر نیز به تماشای کوهستان زاگرس با بافتی سرسبز از جنگل‌های بلوط روبه رو می‌شوید. این مسیر زیبا‌ترین راهی است که می‌توانید به آبشار بیشه دورود برسید و با تماشای زیبا‌های مسیر گذر زمان را حس نکنید.

اگر از خرم‌آباد وارد مسیر بیشه دورود می‌شوید می‌توانید از خودرو شخصی استفاده کنید. همچنین اگر مبدا حرکت شما دورود است می‌توانید مسیر ریلی را انتخاب کنید زیرا با خودروی شخصی کمی مسیر طولانی‌تر می‌شود. برای مسافرانی که از خرم‌آباد راهی این سفر می‌شوند استفاده از خطوط ریلی امکان‌پذیر نیست و آنها بعد از طی 65 کیلومتر به مقصد خود می‌رسند.

شرایط اقامت در بیشه آبشار

در صورت سفر طولانی مدت و اقامت می‌توانید در روستای بیشه اقامت نمائید و سراغ خانه‌های محلی و مهمان‌خانه‌ها بروید. در اطراف آبشار اقامتگاه‌هایی برای کمپینگ وجود دارد و به شما فرصت اقامت در دل طبیعت را می‌دهد. در اطراف بیشه آبشار سکوهایی قرار دارد که می‌توانید با پا کردن چادر اقامت گزینید. لوازم مورد نیاز برای اقامت در بیشه آبشار عبارتند‌از:

  • چادر مسافرتی
  • زیر انداز
  • کفش و لباس اضافه
  • کیسه خواب و پتو
  • لباس گرم و سرد
  • لوازم کمک‌های اولیه
  • غذاهای غیر فاسد شدنی
  • آب معدنی
  • چراغ قوه
  • پاور بانک
  • کیسه زباله
  • کلاه
  • کرم ضد آفتاب

نکات مهم در هنگام سفر به آبشار بیشه

آبشار بیشه با طبیعت زیبا و دیدنی خود یکی از جاهای دیدنی و جذاب ایران است. در هنگام سفر به این آبشار دیدنی و جذاب باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • در هنگام سفر به طبیعت بیشه حتما کیسه به همراه خود داشته باشید و زباله در طبیعت باقی نگذارید.
  • مراقب طبیعت جنگلی بیشه باشید و در کنار درختان آتش روشن نکنید.
  • هنگام سفر به وضعیت آب و هوایی منطقه را چک کنید.
  • سرعت جریان رود سزار و عمق آن خطر عرق شدن را به همراه دارد.
  • شنا در آبشار بیشه ممنوع است و به هیچ وجه در این رودخانه عظیم شنا نکنید.

Important points when traveling to Bisheh Waterfall

سخن پایانی

آبشاربیشه یکی از آبشارهای شناخته شده در بین آبشارهای استان‌ لرستان است. این آبشار در دل جنگل‌های لرستان جای دارد و در جنوب شرقی خرم‌آباد قرار گرفته و فاصله آن حدود 65 کیلومتر تا مرکز شهرستان است. با تهیه بلیط هواپیمای خرم آباد مسیر رسیدن به این آبشار کم می‌شود و با طی مسافت کمی به این آبشار می‌رسید. روستای بیشه اقامتگاه خوبی برای مسافران تهران و اهواز است که با توقف در این مقصد زیبا می‌توانند از طبیعت این استان لذت ببرند.

سوالات متداول

آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای استان لرستان است که در دامنه‌های رشته کوه زاگرس واقع شده است.

فاصله‌ این آبشار تا شهر خرم‌آباد حدود 65 کیلومتر است.

بله برای سفر با قطار به آبشار بیشه می‌توانید سوار قطار تهران و خوزستان شوید و در ایستگاه بیشه پیاده شوید.

بهترین زمان سفر به بیشه آبشار از نظر آب و هوای فصل بهار و تابستان است.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
    • سلام همراه گرامی
      ممنون از همراهی شما
      بله قطعا یکی از بکرترین مناطق دیدنی ایران هست

      آیا مفید بود؟