نیم شارژ هتل چیست؟

از سفر بدانید
نیم شارژ هتل چیست؟

حتما می‌دانید که در زمان مسافرت و اقامت در هتل، یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که شما ساعت 2 می‌توانید اتاق خود را دریافت کنید و راس ساعت 12 هم می‌باست اتاقتان را تحویل دهید. این ساعات و زمان دریافت اتاق‌ها فقط مختص ایران نیست بلکه در تمامی نقاط دنیا اتاق هتل در این ساعات تحویل داده می‌شود. بنابراین اگر شما زودتر از ساعت 2 به مقصد برسید و یا بخواهید دیرتر از آنجا بازگردید، با این معضل مواجه خواهید شد که با تایم باقی مانده چه کنید و اسباب و وسایل خود را کجا بگذارید. راه حل مناسبی که در این زمان به شما پیشنهاد می‌شود، نیم شارژ هتل است. حتما می‌پرسید نیم شارژ هتل چیست و چه کابردی دارد؟ در ادامه این مقاله شما را با نیم شارژ هتل آشنا کرده و مزایای آن را برایتان خواهیم گفت.

نیم شارژ هتل چیست؟

هم اکنون شما را با ذکر یک مثال ساده و کاربردی با نیم شارژ هتل آشنا خواهیم کرد. همان طور که گفتیم زمان دریافت اتاق از تمامی هتل‌ها ساعت 14 و تحویل آن ساعت 12 می‌باشد. علاوه بر این در برخی از هتل‌‌ها، گروه‌های خدماتی حدود 30 دقیقه زودتر اتاق را تحویل گرفته تا به تمیز کردن آن مشغول شوند و سرویس‌های ارائه شده از جانب هتل مثل حوله، ملحفه و… را تعویض کرده و به نفر بعدی که قصد دریافت اتاق را دارد، تحویل دهند.

به هر حال تصور کنید که زمان رسیدن شما به شهر مقصد خیلی زودتر از ساعت دریافت اتاق مثلا 9 صبح باشد. در این زمان باقی مانده با حالت خستگی و همراه داشتن کیف و وسایل و… چه می‌کنید؟ پیشنهاد می‌شود در چنین شرایطی از نیم شارژ هتل استفاده کنید. یعنی هزینه آن ساعات اضافی را پرداخت کنید، اتاقی را دریافت کرده و به استراحت مشغول شوید.

طبق قوانینی که وجود دارد برای همان چند ساعت می‌بایست هزینه اقامت یک شبانه روز را پرداخت نمایید ولی بر اساس نیم شارژ هتل می‌توانید با قیمتی کمتر، یعنی نصف قیمت رزور به دریافت اتاق اقدام کنید و چند ساعت بیشتر به استراحت بپردازید. پیشنهاد می‌شود ساعاتی که مشمول نیم شارژ می‌شوند را از مسئولین هتل پرسیده و سپس به دریافت اتاق مورد نظر اقدام کنید. معمولا برخی از هتل‌ها ساعت 7 صبح و 6 عصر را به اتاق‌های نیم شارژ خود اختصاص می‌دهند و در صورتی که دیرتر از این تایم بروید و درخواست اتاق کنید، هزینه کامل اقامت به مدت 1 شبانه روز را باید پرداخت نمایید.

شرایط دریافت نیم شارژ هتل چیست؟

  • معمولا مبلغ نیم شارژ هتل در هتل‌های بین المللی یا کشورهای خارجی، بدون این که تخفیف اعمال شده بر روی اتاق حساب شود، محاسبه می‌گردد. مثلا در صورتی که هزینه اتاق برای اقامت 1 شب به مبلغ 1.5 میلیون تومان باشد و شما برای رزرو هتل درارای تخفیفی باشید، مبلغ نیم شارژ برای شما 750 هزار توامن حساب خواهد شد، نه کمتر.
  • نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که همه هتل‌ها از این قانون پیروی نکرده و در برخی از هتل‌ها شما برای دریافت زودتر اتاق و  یا اقامت بیشتر در آن، باید هزینه کامل اقامت یک شب را پرداخت می‌کردید. در صورت بالا بودن هزینه اقامت در هتل مورد نظر، پیشنهاد می‌شود که قبل از رزرو از قوانین آن مطلع شده و اگر خارج از ساعت ورود و خروج خود به شهر مقصد می‌رسید از داشتن نیم شارژ آن هتل مطمئن شوید.
  • نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، یکسان نبودن برخورد همه هتل‌ها با تایم ورود و خروج شما است. برخی از هتلداران در برابر این مورد بسیار سخت گیر بوده و اگر زمان دریافت یا تحویل کلید 15 دقیقه زودتر و یا دیرتر انجام شود، هزینه نیم شارژ یا هزینه کامل یک شب اقامت را دریافت می‌کنند.
  • توجه کنید؛ هتل‌هایی هم هستند که هیچ هزینه‌ای را برای دریافت کلید تا ساعت 2 از مسافران دریافت نمی‌کنند. برخی از هتل‌ها هم دارای اتاق چمدان هستند که شما می‌توانید وسایل اضافی و چمدان‌های خود را در این اتاق قرار داده، در شهر کمی گشته، به تفریحات خود پرداخته و سپس در زمان تحویل اتاق به هتل بازگردید. یا می‌توانید چند ساعتی را در رستوران یا کافی شاپ هتل گذرانده و تا زمان رسیدن تحویل اتاق خود منتظر بمانید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختیم نیم شارژ هتل برای زمانی‌ست که قصد داریم زودتر از موعد اتاق را تحویل بگیریم و هزینه یک روز کامل را نپردازیم. وقتی در این شرابط هستیم می‌توانیم از هتل مورد نظر شرایط نیم شارژ را بپرسیم. در ادامه با قوانین مختلف هتل‌ها در این زمینه آشنا شدیم و  لازم است قبل از سفر شرایط خود را بررسی کنیم. در صورتی که شما هم تجربه خاصی در زمینه نیم شارژ هتل دارید با ما به اشتراک بگذارید.برای خرید بلیط هواپیما و سفرهای خود از به صورت آنلاین می‌توانید اقدام به خرید کنید

هزینه‌ای که برای گرفتن اتاق زودتر از موعد تحویل باید پرداخت کنید.

مبلغ نیم شارژ هتل معمولا نصف قیمت یک شب اقامت در همان هتل است

این ساعت بستگی به هتل دارد، برای اطلاعات بیشتر با هتل در تماس باشید.

گاهی اوقات بعضی هتل‌ها در زمان تحویل بسیار سخت‌گیر هستند و امکان دارد تاخیر در تحویل اتاق باعث شود که مجبور به پرداخت نیم شارژ هتل شوید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید