دشت دریاسر کجاست؟ سفر تا بهشت اردیبهشت

ایرانگردی مازندران
دشت دریاسر کجاست؟ سفر تا بهشت اردیبهشت

دشت دریاسر تنکابن به بهشت اردیبهشت ایران ملقب شده که در هر فصل رنگ و بوی متفاوتی برای میزبانی از مسافران دارد. این دشت بیانگر زیبایی‌های هیجان‌انگیزی است که‌ در هر محیطی نمی‌توانید تجربه کنید. دشت دریاسر از غرب به گردنه سیالان، قله‌های خشچال و کندیگان و از شرق به طالقان محدود می‌شود. برای بازدید از این منطقه زیبا و منحصر به فرد در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دشت دریاسر کجاست؟

دشت دریاسر در استان مازندران واقع شده و از یک بخش به جنگل‌های سرسبز شمال و یک از بخش دیگر به رشته کوه‌های الموت متصل است. چهار کوه اطراف این منطقه دشت دریاسر را احاطه کرده و گردنه‌های پوشیده از برف زیبایی آن را دو چندان کرده است. دشت‌دریاسر تا تهران فاصله ای حدود 288 کیلومتر دارد و شما حدود 5 ساعت می‌توانید به آنجا برسید.

اگر قصد دارید از دشت‌دریاسر به سایر شهرهای شمال بروید، این دشت تا ساری 259 کیلومتر، تا تنکابن 35 کیلومتر، تا عباس آباد 61 کیلومتر و تا رامسر 63 کیلومتر است.

دشت دریاسر کجاست؟

جا‌های دیدنی اطراف دشت دریاسر

دشت‌دریاسر جاهای دیدنی و بکر خاص خود را دارد و با مجموعه بی نظیر از طبیعت آرامش خاصی به نمایش می‌گذارد.

آبشار سنگ بن چشمه

آبشار سنگ بن چشمه در روستای عسل محله قرار دارد و در گرمای تابستان با آب و هوای کوهستانی برای سفر گزینه خوبی است.

آبشار سنگ بن چشمه

روستای عسل محله

آخرین روستایی که در مسیر رفتن به دشت‌دریاسر باید پیمایش آن را آغاز کنید روستای عسل محله است. این روستا با طبیعت سرسبز و کوهستانی در ارتفاعات دو تنکابن دسترسی به مسیر فرعی جاده را دو چندان کرده است.

روستای عسل محله

آبگرم فلکده

آبگرم فلکده از چشمه‌های اطراف و رودخانه لیره سرچشمه می‌گیرد و دمای آن بین 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد است. این چشمه عاری از گوگرد و سایر ترکیبات سمی بوده که برای آبتنی مناسب است و بعد از بازدید آن به راحتی می‌توانید به جاده سه هزار بروید.

آبگرم فلکده

بهترین فصل بازدید از دشت دریاسر

بهترین زمان برای بازدید از دشت‌دریاسر فصل بهار و اردیبهشت ماه است. در این فصل چهره‌ای متفاوت از طبیعت را مشاهده خواهید کرد. در فصل اردیبهشت گل‌های بابونه با نسیم خنک بهار زیبایی‌هایش بیش از هر زمان دیگری کرده است.

دشت دریاسر در فصل تابستان هوای خنک و دلچسبی داشته و میوه‌های متفاوتی در این فصل به فروش می‌رسد. این دشت بهترین انتخاب برای سفر تابستانه و کمپ در طبیعت است که تصاویر سرسبزی از کوه‌ها را به تماشا می‌گذارد.

بهترین فصل بازدید از دشت دریاسر

هنگام سفر به دشت دریاسر چه چیز‌هایی باید با خود همراه داشته باشیم؟

برای سفر به دشت دریاسر باید تجهیزات کافی به همراه داشته باشید. کفش مناسب اولین چیزی است که در سفر طبیعت‌گردی باید با خود همراه داشته باشید؛ زیرا در هنگام کوهنوردی و رفتن به قله‌های اطراف از نان شب واجب‌تر است. آب معدنی باید به اندازه کافی به همراه داشته باشید تا با مشکل برنخورید به ویژه اگر قصد کمپ و شب‌مانی در این منطقه را دارید. از دیگر تجهیزات مورد نیاز به سفر به دشت دریاسر می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • لباس مناسب فصل
  • کیسه خواب
  • چادر مسافرتی
  • دوربین عکاسی
  • کنسرو و غذاهای آماده
  • میوه و نوشیدنی
  • کلاه
  • عینک آفتابی
  • کرم ضدآفتاب

 دشت دریاسر

شرایط اقامتگاه در دشت دریاسر

دشت دریاسر جذابیت خاصی دارد اگر قصد طبیعت‌گردی و شب‌مانی در این دشت را دارید و می‌خواهید در کنار یک سفر خانوادگی و دوستانه در شمال لذت ببرید بهتر است یک اقامتگاه مناسب در نظر بگیرید. این کار در تعطیلات آخر هفته چندان ساده نیست و با رفتن در این منطقه ممکن است با استرس تکمیل شدن سوئیت‌ها و خانه‌ها مواجه شوید.

با مراجعه به سایت‌های معتبر می‌توانید با تمامی اقامتگاه‌ها مثل ویلا، سوئیت، اقامتگاه بوم‌گردی، هتل‌ها و غیره  آشنا شوید و با بررسی امکانات و هزینه‌ها اقدام به رزرو آن‌ها کنید.

شرایط اقامتگاه در دشت دریاسر

غذاهای محلی دشت دریاسر

سفر به دشت‌دریاسر یکی از سفرهای جذاب توریستی است که می‌توان با چشیدن ‌غذاهای خوش طعم آن از سفر خود لذت ببرید. نازخاتون یکی از غذاهای خوشمزه دشت دریاسر محسوب می‌شود که ماده اصلی آن بادمجان کبابی است.

از دیگر غذا‌های معروف دشت دریاسر کدو بره است که با سیب زمینی، کدوی سبز، گوجه‌فرنگی و سیر پخته می‌شود. همچنین آغوز مسما از دیگر غذاهای دشت دریاسر است که از گوشت اردک و گردو تهیه شده و که طعم جدید و جالبی دارد.

غذاهای محلی دشت دریاسر

سخن پایانی

دشت‌دریاسر در نزدیکی جنگل‌های دو هزار قرار دارد و زیبایی آن چشم‌نواز و تکرار نشدنی است. این دشت زیبا در قسمت کوهپایه‌های البرز قرار گرفته و زیستگاه جانورانی مانند پلنگ ایرانی، گراز و تشی است. دشت دریاسر از ده‌ها چشمه جوشان تشکیل شده که از میان سبزه‌ها بیرون می‌جوشند.

وجود این چشمه‌ها باعث شده این منطقه همواره خیس و هوای پرطراوت داشته باشد. این دشت در برگیرنده کوه‌های سیاهکل، تنگ لات‌خان‌بن و کل طلا است که تصویری از بهشت اردیبهشت را به نمایش می‌گذارد. افرادی که به کوه‌نوردی علاقه‌مند هستند می‌توانند از کوه‌های بلند اطراف این دشت دیدن کنند. این دشت برای یک پیک‌نیک ساده و کمپ زدن بهترین گزینه است و یک تجربه خاص را رقم می‌زند.

سوالات متداول

بهترین زمان از نظر آب و هوایی ماه اردیبهشت است.

یکی از جاهای دیدنی دشت دریاسر تنکابن است که در جنوب شهر تنکابن و کوه الموت قرار گرفته است.

بعد از رسیدن به شهر تنکابن در ناحیه غربی استان مازندران و بعد از طی مسیر جاده دو هزار وارد دوراهی امامزاده قاسم خواهید شد و در سمت چپ به سمت دره حرکت می‌کنید و بعد پیمودن 1.5 ساعت کوهپیمایی و عبور تپه‌ها و چشمه‌ها به دشت دریاسر می‌رسید.

فاصله تهران تا دریاسر حدود 288 کیلومتر است و بل طی  5 تا 6 ساعت به مقصد خود می‌رسید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید