معرفی بهترین اپلیکیشن های سفر داخلی

از سفر بدانید
معرفی بهترین اپلیکیشن های سفر داخلی

امروزه اپلیکیشن های سفر کاربرد ویژه‌ ای در زندگی ما دارند. چرا که استفاده از این نرم‌ افزارها باعث می‌ شود تا به‌ صورت آنلاین خدمات مورد نیاز خودمان مانند خرید بلیط، رزرو اقامتگاه، جستجوی آدرس و … را به‌ صورت اینترنتی و با این اپلیکیشن ها انجام دهیم. اکنون اگر شما هم قصد سفر داخلی یا خارجی دارید اما با هیچ کدام از این نرم افزارها آشنایی ندارید؛ با معرفی اپلیکیشن های کاربردی سفر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اپلیکیشن سفر چیست؟

اپلیکیشن پته

پیش از اینکه انواع اپلیکیشن سفر ایرانی را به شما معرفی کنیم، بهتر است توضیح کوتاهی درباره اپلیکیشن سفر بدهیم تا کسانی که با این اپلیکیشن ها آشنا نیستند و کاربرد آن‌ ها را نمی‌ دانند، اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

اپلیکیشن مخصوص سفر یک برنامه بسیار کاربردی است که در طول مسافرت می‌ توانید از آن استفاده کنید و نیازهای خودتان را بدون مراجعه حضوری و به‌ صورت آنلاین با این اپلیکیشن برطرف کنید. با اپلیکیشن های مناسب سفر امکان رزرو سریع هتل و اقامتگاه میسر شده است. بعضی از افراد در سفر به کشورهای خارجی با نصب اپلیکیشن سفر خارجی می‌ توانند از مترجم یا مسیریاب این اپلیکیشن ها استفاده کنند و مشکلات خودشان را برای مسیریابی یا ترجمه برطرف کنند.

برخی از اپلیکیشن ها ایرانی مانند جاباما یا اتاقک برای پیدا کردن محل اقامت در هنگام سفر مناسب هستند و شما حتی قبل از شروع سفر می‌توانید به‌ واسطه این اپلیکیشن ها اقامتگاه خودتان را رزرو کنید.

امکان رزرو و خرید بلیط هواپیما یا قطار نیز با استفاده از اپلیکیشن های سفر وجود دارد. افرادی که قصد داشته باشند با وسایل نقلیه مانند هواپیما یا قطار سفر کنند، می‌ توانند به‌ راحتی با استفاده از آن‌ ها بلیط سفر خود را تهیه کنند.

اپلیکیشن های کاربردی سفر

 انواع اپلیکیشن های سفر در ایران

انواع اپلیکیشن سفر ایرانی و همچنین اپلیکیشن سفر خارجی با توجه به کاربرد آن‌ ها به چند دسته تقسیم می‌ شوند. این اپلیکیشن ها عبارتند از:

  • اپلیکیشن مسیریاب
  • اپلیکیشن رزرو هتل
  • اپلیکیشن خرید بلیط
  • اپلیکیشن سفارش غذا
  • اپلیکیشن مدیریت سیم‌کارت
  • اپلیکیشن شهرگردی
  • اپلیکیشن هواشناسی
  • اپلیکیشن مترجم
  • اپلیکیشن پرداخت بانکی
  • اپلیکیشن صرافی سفر
  • اپلیکیشن عکاسی
  • اپلیکیشن اسکن مدارک
  • اپلیکیشن برنامه‌ریز

اپلیکیشن های کاربردی سفر

معرفی برترین اپلیکیشن های سفر داخلی

در صورتی‌ که با اپلیکیشن های کاربردی سفر از نوع داخلی و خارجی آشنا باشید، می‌ توانید در طول سفر از راهنمایی‌ های آن‌ ها استفاده کنید و سفر راحت‌ تری را تجربه کنید. البته برخی از این اپلیکیشن پوشش‌ های متفاوتی در هر کشور دارند. به همین خاطر ما در این قسمت تلاش می‌ کنیم بهترین اپلیکیشن سفر داخلی و بهترین اپلیکیشن سفر خارجی را به شما معرفی کنیم.

 

اپلیکیشن رزرو اقامتگاه داخلی

در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن های معتبر داخلی هستند که برای رزرو هتل و اقامتگاه طراحی‌ شده‌ اند. یکی از این اپلیکیشن های معتبر اقامت ۲۴ است. اپلیکیشن جاباما و اتاقک هم جزو اپلیکیشن های مناسب برای رزرو هتل و اقامتگاه هستند که می‌ توانند انواع اقامتگاه‌ ها مانند سوئیت، ویلا، هتل، کلبه، خانه، آپارتمان و … را به مسافران معرفی نمایند.

 

اپلیکیشن رزرو اقامتگاه خارجی

اپلیکیشن های سفر خارجی که برای رزرو هتل مناسب هستند، مانند اپلیکیشن های داخلی می‌ توانند بهترین اقامتگاه‌ ها را با تخفیف‌ های ویژه برای مسافران رزرو کنند. از انواع این اپلیکیشن ها می‌ توان به اپلیکیشن های Hotel Tonight، Airbnb و Booking اشاره نمود. با نصب این اپلیکیشن های خارجی می‌ توانید به میلیون‌ ها اقامتگاه و هتل دسترسی داشته باشید و همچنین برای پرداخت کرایه ماشین یا رزرو بلیط هواپیما نیز از سایر خدمات آن‌ ها استفاده کنید.

برترین اپلیکیشن های سفر داخلی و خارجی

اپلیکیشن مسیریاب سفر داخلی

اپلیکیشن های مسیریابی، علاوه بر اینکه در سفر به شهرهای دیگر کاربرد زیادی دارند، در داخل شهرهای بزرگ نیز برای مسیریابی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. چندین اپلیکیشن داخلی برای مسیریابی هستند که می‌ توانید از آن‌ ها استفاده کنید. همه این اپلیکیشن ها نیاز به یک لوکیشن یا آدرس دقیق دارند تا بتوانند به‌ صورت آنلاین مسیر را برای شما پیدا کنند.

حتی با این اپلیکیشن ها علاوه بر مشاهده نقشه، امکان مطلع شدن از طرح‌ های ترافیک، دوربین‌ های کنترل سرعت و … نیز وجود دارد. معروف‌ ترین اپلیکیشن های داخلی عبارت‌اند از:

  • نشان
  • بلد
  • برنامه ویز

البته ویز یک مسیریاب خارجی است، اما به دلیل داشتن زبان فارسی، کاربران ایرانی از آن استفاده می‌ کنند و رضایت بالایی از این برنامه دارند.

 

اپلیکیشن مسیریاب خارجی

معروف‌ ترین اپلیکیشن مسیریاب خارجی گوگل مپ است؛ که امکان مسیریابی جهانی را برای مسافران فراهم کرده است. حتی برای مسیریابی داخلی نیز می‌ توان با فعال کردن زبان فارسی از آن استفاده نمود. یکی دیگر از برنامه‌ های مسیریابی خارجی سایجیک است که حتی بدون نیاز به اینترنت می‌ تواند مسیر دلخواه مسافران را پیدا کند. این برنامه نیز با زبان فارسی سازگار است و امکان استفاده از آن برای سفرهای داخلی هم وجود دارد.

 

اپلیکیشن حمل‌ و نقل و جابجایی داخلی

یکی از معروف‌ ترین اپلیکیشن های داخلی برای جابجایی و حمل و نقل اسنپ است. این اپلیکیشن که معرف حضور همه شما است، در سفرهای داخلی مورداستفاده قرار می‌ گیرد. البته برخی از اپلیکیشن های دیگر مانند تپسی هم هستند که کاربران بسیاری از آن‌ ها استفاده می‌ کنند.

اپلیکیشن حمل‌ و نقل و جابجایی داخلی

اپلیکیشن مدیریت سیم‌کارت داخلی

یکی دیگر از اپلیکیشن های سفر که بسیار کاربردی است، اپلیکیشن مربوط به مدیریت سیم‌ کارت است. با استفاده از این اپلیکیشن ها امکان خرید بسته‌ های اینترنتی، بسته مکالمه و همچنین پرداخت قبوض یا پیگیری درخواست‌ ها برای خرید بسته‌ های اینترنتی فراهم‌ شده است. معروف‌ ترین اپلیکیشن های داخلی مدیریت سیم‌ کارت عبارت‌اند از:

  • اپلیکیشن همراه من
  • ایرانسل من

اپلیکیشن سفارش غذا داخلی

یکی از جذابیت‌ های مسافرت، تجربه چشیدن طعم‌ های جدید و امتحان کردن غذاهای شهر مقصد است، اما ممکن است شما نتوانید بهترین رستوران‌ های شهر مقصد را پیدا کنید. به همین خاطر با نصب اپلیکیشن سفارش غذا می‌ توانید به‌ راحتی بهترین رستوران‌ های شهر را انتخاب کنید و از تخفیف‌ های ویژه آن‌ ها نیز بهره‌ مند شوید. از اپلیکیشن های ایرانی که برای سفارش غذا در مسافرت مناسب هستند، می‌ توان به دلینو، اپلیکیشن اسنپ فود و دیدو فود اشاره نمود.

 

اپلیکیشن شهر گردی داخلی

اگر در طول سفر خود نیاز دارید از طریق یک مرجع معتبر با جاذبه‌ های تفریحی شهر مقصد آشنا شوید، بهتر است از اپلیکیشن‌ های شهرگردی استفاده کنید. یکی از معتبرترین اپلیکیشن های ایرانی که برای شهرگردی و پیدا کردن جاذبه‌ های گردشگری مناسب است، اپلیکیشن همگردی است. برای دانلود این اپلیکیشن می‌ توانید از اپ استور یا کافه بازار استفاده کنید.

 

اپلیکیشن خرید بلیط داخلی

اپلیکیشن پته

یکی از اپلیکیشن های خرید بلیط که می‌ توانید برای سفرهای داخلی و خارجی از آن بهره‌ مند شوید، اپلیکیشن پته است. این اپلیکیشن که قابلیت نصب بر روی نسخه‌ های اندروید و آی او اس را هم دارد، به شما کمک می‌ کند تا در کوتاه‌ ترین زمان ممکن و با سرعت‌ بالا در هر ساعت از شبانه‌ روز بتوانید بلیط هواپیما را تهیه کنید.

با اپلیکیشن پته، می‌ توانید به راحتی اقدام به تهیه بلیط از میان ایرلاین های مختلف نمایید. همچنین پته این اطمینان خاطر را به شما می دهد که ارزانترین قیمت بلیط در لحظه را به نسبت دیگر سایت ها و اپلیکیشن های خرید بلیط در اختیار کاربرانش قرار می دهد. برای بلیط هواپیما را جستجو کنید و هر یک از انواع بلیط های سیستمی و چارتری لحظه آخری را خریداری نمایید.

 

اپلیکیشن هواشناسی خارجی و داخلی

اپلیکیشن های هواشناسی برای استفاده در داخل و خارج از کشور کاربرد دارند و شما در هر شهری و کشوری که باشید می‌ توانید با استفاده از آن‌ ها از وضعیت آب‌ و هوا مطلع شوید. قطعاً برنامه‌ ریزی سفر شما ارتباط مستقیمی با شرایط آب‌ و هوایی دارد؛ بنابراین بهتر است با نصب یک اپلیکیشن هواشناسی از آب‌ و هوای آن منطقه مطلع شوید و در صورت لزوم وسایل و لباس‌ های موردنیاز را به همراه داشته باشید. یکی از اپلیکیشن های معروف هواشناسی اپلیکیشن AccuWeather است که می‌ توانید برای نصب بر روی گوشی‌ های اندروید یا ios از آن استفاده کنید.

 

اپلیکیشن برنامه‌ریز سفر داخلی

مسلماً جمع‌ آوری وسایل لازم قبل از سفر برای همه ما ضروری است و بهتر است با چک‌ لیست‌ های مورد نیاز قبل از سفر آشنا باشیم. یکی از اپلیکیشن های داخلی که برای برنامه‌ ریزی سفر می‌ توانید استفاده از آن استفاده نمایید، اپلیکیشن چمدان است که با استفاده از آن می‌ توانید چک‌ لیست‌ های مربوط به سفر را آماده کنید و برای سفر برنامه‌ ریزی کنید تا بدون استرس تمام کارها را به‌ موقع انجام دهید.

 

اپلیکیشن برنامه‌ریز سفر خارجی

برای برنامه‌ ریزی دقیق و انجام تمام کارهای سفر بهتر از اپلیکیشن های برنامه‌ ریزی استفاده کنید. با استفاده از این برنامه‌ ها کافی است یک شهر را به‌ عنوان مقصد سفر خارجی و داخلی انتخاب کنید و جنسیت خودتان را هم وارد کنید. به این صورت با مشخص کردن فعالیت‌ های مورد علاقه شما، چک‌ لیست کارهای مورد نیاز برای سفر و بهترین موقع برای حضور در فرودگاه، توسط این برنامه به شما نشان داده می‌ شود. دو نمونه اپلیکیشن برنامه‌ ریز خارجی وجود دارند که می‌ توانید آن‌ ها را نصب کنید.

  • Triplt
  • PackPoint

اپلیکیشن برنامه‌ ریز سفر خارجی

اپلیکیشن بانکی داخلی

اپلیکیشن های بانکی جزو پرکاربردترین اپلیکیشن های سفر هستند. چرا که با استفاده از آن‌ ها می‌ توانید به‌ راحتی پرداخته‌ ای بانکی خود را انجام دهید. از جمله اپلیکیشن های معروف داخلی، می‌ توان به همراه کارت، اپلیکیشن آپ و آسان پرداخت اشاره کرد که خدمات گوناگونی را به مشتریان بانک‌ های ایرانی ارائه می‌ نمایند.

 

اپلیکیشن اسکن مدارک

اپلیکیشن های اسکن مدارک چه در سفر، چه در زندگی روزمره، کاربردهای زیادی دارند. چرا که با استفاده از آن‌ ها می‌ توانید مدارک مهم خودتان را اسکن کنید و در صورت نیاز از آن‌ ها استفاده کنید. اپلیکیشن های خارجی اسکن مدارک زیاد هستند و می‌ توان از آن‌ ها به اپلیکیشن های Adobe Scan، Clear Scan و Tiny Scanner اشاره نمود، اما اپلیکیشن داخلی ایرانی معتبری که بتوانیم آن را به شما معرفی کنیم، تنها اسکنر مدارک (حرفه‌ ای) است.

 

اپلیکیشن عکاسی

مسلماً ثبت خاطرات سفرهای داخلی و خارجی بدون عکاسی امکان‌ پذیر نیست. اگر علاقه دارید که از برنامه‌ های عکاسی استفاده کنید و عکس‌ های سفر خودتان را با استفاده از فیلترها جذاب‌ تر کنید، می‌ توانید از اپلیکیشن های عکاسی مناسب برای سفر استفاده کنید. این اپلیکیشن ها قابلیت نصب بر روی گوشی‌ های اندروید و آی او اس را دارند. از جمله معروف‌ ترین اپلیکیشن های عکاسی می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • B612
  • Snapseed
  • Slow Shutter
  • Pro HDR X

 

سخن پایانی

با استفاده از اپلیکیشن های کاربردی سفر می‌ توانید تجربه یک سفر راحت و بدون نگرانی را داشته باشید. چرا که با استفاده از این اپلیکیشن ها، می‌ توانید برای خرید بلیط، رزرو اقامتگاه و همچنین مسیریابی، در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی کنید. اگر شما هم تجربه استفاده از اپلیکیشن های کاربردی سفر را داشته‌ اید، می‌ توانید با معرفی این اپلیکیشن ها، تجربیات خود را در اختیار کاربران دیگر نیز قرار دهید.

 

بیشتر بدانید

اپلیکیشین رزرو بلیط هواپیما پته، یکی از بهترین نرم‌افزارهای خرید آنلاین بلیط هواپیما است.

بله اپلیکیشن های هواشناسی در هر نقطه از جهان قابلیت استفاده دارند.

با استفاده از این اپلیکیشن ها می‌ توانید از تخفیف ویژه هتل‌ ها و اقامتگاه‌ ها در شهر مقصد، مطلع شوید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید