راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

از سفر بدانید
راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

سفر به آفریقای جنوبی یکی از به‌ یاد ماندنی‌ترین و خاطره‌انگیزترین سفرهایی است که هر کس در طول زندگی خود می‌ تواند تجربه کند. از حیات‌ وحش و طبیعت بی‌نظیر این کشور گرفته تا شهرهای پر زرق‌ و برق آفریقای جنوبی، همه و همه گویی دنیای کوچکی هستند که شما را به خود فرا می‌ خوانند.

درباره آفریقای جنوبی

شاید بیشتر ما آفریقای جنوبی را با نام زادگاه نلسون ماندلا می‌ شناسیم و هر وقت سخن از این کشور به میان می‌ آید به یاد تلاش‌هایی که ماندلا برای مبارزه علیه تبعیض نژادی انجام داد، می‌ افتیم؛ اما بسیاری از افراد هم آفریقا را با حیات‌ وحش و جاذبه‌ های طبیعی آن می‌ شناسند.

غافل از اینکه آفریقا تنها حیات‌وحش نیست. اگر چه ۲۷۹۸ کیلومتر از کشور آفریقای جنوبی را خط ساحلی فراگرفته و پارک‌ های جنگلی متعددی در این کشور وجود دارد، اما شهرهای شلوغ و پر زرق‌ و برقی هم هستند که آفریقای جنوبی را در کل جهان به گردشگران معرفی می‌کنند.

این کشور به‌ قدری پناه پهناور است که اگر چندین ماه برای سفر به آنجا بروید، خسته نمی‌ شوید و همچنان جاذبه‌ ها و ویژگی‌ هایی دارد که بتواند شما را سرگرم کند. این کشور در جنوب قاره آفریقا قرار دارد و مساحت کل آن 1219090 کیلومتر مربع است. این کشور که بیست و پنجمین کشور دنیا از نظر وسعت است، در سال ۱۷۹۷ توسط امپراتوری بریتانیا به تصرف درآمد.

زبان رسمی مردم آفریقای جنوبی انگلیسی و آفریکان است. مردم این کشور به ۹ زبان آفریقایی صحبت می‌ کنند. پایتخت آفریقای جنوبی، شهر ژوهانسبورگ است، اما این کشور شهرهای بزرگی چون کیپ‌تاون دارد که در جهان شهرت دارند.

فرقی نمی‌ کند که قصد سفر به کدام یک از شهرهای آفریقای جنوبی را داشته باشید، شما بایستی اطلاعات کافی درباره این کشور داشته باشید. به همین خاطر در این نوشتار قصد داریم شما را با دانستنی‌ های کاربردی، بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی و فرهنگ مردم این کشور آشنا کنیم.

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

راه های سفر به آفریقای جنوبی

اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی را داشته باشید، باید از طریق پرواز و سفر هوایی این کار را انجام دهید. بیشتر سفرهایی که به این کشور انجام می‌ شود به مقصد ژوهانسبورگ یا کیپ‌ تاون است. بسیاری از کشورهای اروپایی، استرالیا و آمریکای شمالی پروازهای مستقیم به ژوهانسبورگ دارند. شما اگر بخواهید از کشور ایران به آفریقای جنوبی سفر کنید، می‌ توانید از طریق خرید بلیط هواپیما یا خرید تورهای مسافرتی به این کشور پرواز مستقیم داشته باشید.

 

دریافت ویزا برای سفر به آفریقای جنوبی

بسیاری از کشورها مانند کشورهای اروپایی، ایالات‌متحده، آرژانتین، کانادا، برزیل، استرالیا، ژاپن و نیوزلند برای سفر به این کشور به مدت سه ماه، نیازی به دریافت ویزا ندارند، اما ایرانیان برای سفر به این کشور حتماً باید ویزا داشته باشند.

افرادی که قصد دریافت ویزا را داشته باشند می‌ توانند از یک ماه قبل یا دو هفته قبل از سفر برای گرفتن ویزا به سفارت آفریقای جنوبی مراجعه کنند. پروسه دریافت ویزا نهایتاً ۵ الی ۶ روز کاری زمان لازم دارد. البته ممکن است بررسی درخواست به علت ناقص بودن مدارک بیشتر طول بکشد، اما بهتر است با مدارک لازم برای ارسال درخواست ویزای آفریقای جنوبی از قبل آشنا باشید و آن‌ ها را به‌صورت کامل آماده کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

با توجه به اینکه آفریقای جنوبی می‌ تواند همه سلیقه‌ ها را راضی کند، این بستگی به شما دارد که چه زمانی را برای سفر انتخاب می‌ کنید. ماه‌ های گرم سال در آفریقا که از نوامبر تا آوریل هستند، جزو پربازدیدترین فصل‌ های آفریقای جنوبی هستند.

بخش‌ هایی از آفریقای جنوبی که در شرق این کشور قرار دارند، از ماه می تا اکتبر برای سفر مناسب هستند. چرا که این شهرها آب‌ و هوای سردتری دارند، اما به‌ طور کلی از دسامبر تا ماه ژانویه یعنی حوالی عید پاک قیمت بلیط و اقامتگاه در آفریقای جنوبی افزایش چشمگیری پیدا می‌ کند. از ماه‌ ها قبل مسافران و گردشگران اقامتگاه‌ های خط ساحلی و پارک‌ های ملی را رزرو می‌کنند. به همین خاطر اگر شما هم قصد دیدن نهنگ‌ ها در سواحل آفریقای جنوبی را دارید، توصیه ما به شما سفر به آفریقای جنوبی در فصل بهار است.

اگر دوست دارید حیات‌ وحش و جاذبه‌ های طبیعی آفریقا را ببینید، در پاییز به این کشور زیبا سفر کنید. در شهرهایی مانند کیپ‌ تاون در ماه ژوئن بارندگی‌های گسترده‌ ای صورت می‌گیرد و قیمت‌ ها بسیار پایین می‌ آید، اما اگر دوست دارید از مناطق خشک آفریقا مانند کارو دیدن کنید، این زمان بهترین فصل برای سفر شماست.

  • فصل خلوت سال در آفریقای جنوبی از آوریل تا سپتامبر است.
  • فصل‌ های پر در گردشگر از اکتبر شروع می‌شوند و تا ماه مارس ادامه دارند.
  • بهترین آب‌ و هوا در آفریقای جنوبی را می‌ توانید در ماه‌ های آوریل تامی و ماه سپتامبر تا اکتبر تجربه کنید.
  • آب‌ و هوای آفریقای جنوبی در ماه ژوئن تا اوت بسیار سرد است.
  • بهترین زمان برای دیدن حیات‌ وحش آفریقای جنوبی، فصل‌ های خشک سال است که هم پارک‌ ها خلوت‌ ترند و هم حشرات کمتری وجود دارد. در این زمان صبح و شب هوا سرد است و بارندگی هم کمتر اتفاق می‌ افتد.
  • فصل‌ های بارندگی برای دیدن پرندگان مهاجر در آفریقای جنوبی مناسب هستند.

آب‌ و هوای آفریقای جنوبی

موقعیت جغرافیایی آفریقای جنوبی به‌ گونه‌ ای است که آب‌ و هوای این کشور در بیشتر روزهای سال آرام و آفتابی است. به دلیل اینکه این کشور در کنار اقیانوس قرارگرفته، در طول زمستان هیچ‌ گونه بارندگی در کشور آفریقای جنوبی نمی‌ بینید و تنها شهری که شاهد بارش‌ های پراکنده است، شهر کیپ‌ تاون است.

این کشور به‌ طور کلی آب‌وهوای ملایمی دارد، اما به دلیل اینکه آفریقای جنوبی در نزدیکی اقیانوس هند قرار گرفته جریان‌ های گرمی سواحل غربی این کشور را در بر می‌ گیرد و فصل‌های خشک سال از ماه مه تا ماه سپتامبر ادامه دارند.

فصل بارندگی و رطوبت در آفریقای جنوبی از اکتبر شروع می‌ شود و تا ماه آوریل ادامه دارد. در مناطق ساحلی ممکن است دما به ۳۰ درجه سانتی‌گراد برسد. البته رطوبت هم در این مناطق بالا است و در صحراهای آفریقای جنوبی مانند صحرای کالاهاری ممکن است دمای هوا به‌ صورت غیر قابل‌ تحملی به ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

اب و هوای افریقای جنوبی

نکات مهم درباره آفریقای جنوبی

هر فصلی را که برای سفر به آفریقای جنوبی انتخاب کنید، این کشور شگفتی‌های بسیاری دارد که شما را دست‌خالی برنمی‌گرداند. آشنایی با دانستنی‌های کاربردی و نکات مهم درباره آفریقای جنوبی قبل از سفر به این کشور برای شما ضروری است. ازجمله این دانستنی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جمعیت آفریقای جنوبی ۵۶ میلیون نفر است.
  • مردم در آفریقای جنوبی به ۱۱ زبان رسمی صحبت می‌کنند که عبارت‌اند از: سونگا، زولو، وندا، خوسا، سواتی، آفریکانس، انگلیسی، ستوانا، پدی، سوتو، ندبله
  • اکثر جمعیت آفریقای جنوبی را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند.
  • 9% جمعیت آفریقای جنوبی مردم سفید پوست هستند.
  • نژادهای مختلفی چون رنگین پوستان و نژادهای مخلوط نیز در این کشور زندگی می‌کنند.
  • مساحت این کشور به‌اندازه دو کشور اسپانیا و فرانسه است.
  • آفریقای جنوبی دارای دموکراسی چندحزبی است.
  • همسر نلسون ماندلا قبل از ازدواج با ماندلا، همسر رئیس‌جمهور موزامبیک بوده است. به همین خاطر گراسا ماشل تنها زنی است که در دو کشور مختلف بانوی اول بوده است.
  • آفریقای جنوبی درگذشته سلاح هسته‌ ای تولید می‌کرد، اما به‌ صورت داوطلبانه آن را منحل کرد.

 

اطلاعات ضروری برای سفر به آفریقای جنوبی

قبل از اینکه بلیط هواپیما خارجی خود را تهیه کنید، باید اطلاعات ضروری مانند کد کشور، نام فرودگاه‌ها، اختلاف ساعت و زبان رسمی آن کشور را بدانید. به همین خاطر در این قسمت می‌خواهیم شما را با اطلاعات ضروری که در سفر به آفریقای جنوبی ممکن است به آن نیاز داشته باشید، آشنا کنیم.

  • واحد پول آفریقای جنوبی: راند
  • نوع برق شهری در آفریقای جنوبی: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
  • کد کشور: +27
  • شماره تماس پلیس: 10111
  • شماره آمبولانس و آتش‌نشانی: 10177
  • اختلاف ساعت آفریقای جنوبی با تهران: یک ساعت و نیم عقب‌تر از تهران
  • زبان رسمی: انگلیسی، آفریکان به همراه 9 زبان رسمی دیگر
  • فرودگاه‌ های بین‌ المللی آفریقای جنوبی: فرودگاه کیپ‌تاون، دوربان- فرودگاه شاکا ژوهانسبورگ- فرودگاه اولیور تامبو
  • جهت رانندگی: از سمت چپ

 

حمل و نقل در آفریقای جنوبی

برای گشت‌ و گذار در آفریقای جنوبی می‌ توانید از سیستم حمل‌ونقل عمومی مانند قطار و اتوبوس استفاده کنید. البته شرکت‌ هایی هم هستند که به گردشگران خودرو اجاره می‌ دهند. حتی امکان پروازهای داخلی هم در این کشور وجود دارد. البته به دلیل اینکه خدمات ارائه‌ شده در سیستم حمل‌ و نقل عمومی کمی ضعیف است، مطمئن‌ ترین راه برای شما می‌ تواند اجاره ماشین باشد. پروازهای داخلی هم گزینه مطلوبی هستند، اما به‌ هر حال می‌ توانید از مترو ریل جنوبی، اتوبوس ژوهانسبورگ و اتوبوس My CITI هم استفاده کنید و در کشور آفریقای جنوبی گشت‌ و گذار کنید.

هزینه سفر به آفریقای جنوبی

هزینه سفر به آفریقای جنوبی

هزینه‌ های سفر به آفریقای جنوبی اول از همه به هزینه خرید بلیط هواپیما و اقامت در این کشور بستگی دارد. اگر بخواهید یک سفر ارزان به کشور آفریقای جنوبی داشته باشید، می‌ توانید پس از رسیدن به مقصد در یک هاستل اقامت کنید و از غذاهای ارزان قیمت استفاده نمایید. با توجه به اینکه هزینه‌ های حمل‌ و نقل هم حساب می‌ شود، بهتر است از جاهایی که رایگان هستند، دیدن کنید تا نیازی به پرداخت هزینه اضافی نداشته باشید.

اگر می‌ خواهید سفری میان رده یا گران‌ قیمت را به آفریقای جنوبی تجربه کنید، هم می‌ توانید در هتل‌ های ارزان و میان رده جا رزرو کنید، هم در لوکس‌ ترین هتل‌ های این کشور بمانید و از حیات‌ وحش زیبای کشور هم دیدن کنید. تجربه سافاری در آفریقای جنوبی و گشت‌ و گذار در پارک‌ های ملی، همه و همه برای شما هزینه دارند؛ بنابراین این شما هستید که انتخاب می‌کنید هزینه سفر به آفریقای جنوبی چقدر برای شما چقدر تمام شود.

 

فرهنگ غذایی در آفریقای جنوبی

غذاهای آفریقای جنوبی بیشتر به سنت و فرهنگ این کشور برمی‌گردند. مردم آفریقا به غذاهایی مانند فرنی و غذاهایی که از پودر ذرت تهیه می‌شوند، علاقه خاصی دارند. البته برخی از غذاها نیز حاوی سبزیجات و سس گوشت هستند، اما گریل گوشت معروف آفریقای جنوبی بسیار محبوب است. همچنین استیک کبابی، غذاهایی مانند کتلت بره و بوئروور نیز جزو غذاهای معروف آفریقای جنوبی هستند که شما می‌توانید در طول سفر به این کشور؛ آن‌ها تجربه کنید. البته اگر تمایلی به میل کردن این غذاها نداشته باشید، رستوران‌هایی هستند که غذاهای مرسوم فرنگی و فست فود را هم سرو می‌کنند؛ بنابراین نگران خورد و خوراک در سفر به آفریقا نباشید.

 

تفریحات در آفریقای جنوبی

اگرچه بیشتر افراد برای دیدن جنگل‌ ها، سواحل و حیات‌ وحش به آفریقای جنوبی سفر می‌ کنند، اما این کشور شهرهای بسیار توسعه‌ یافته‌ ای دارد که می‌ تواند برای انجام تفریحات بی‌ نظیر مدرن هم مناسب باشد. ماجراجویان و افرادی که به این کشور سفر می‌ کنند می‌ توانند تفریحات زیر را در فهرست برنامه‌ های خود قرار دهند.

سافاری

تجربه گشت‌ و گذار در طبیعت و دیدن حیواناتی چون کرگدن، شیر، پلنگ، فیل و حیواناتی که به‌ صورت گروهی حرکت می‌ کنند، در سافاری برای علاقه‌مندان به طبیعت مهیا می‌ شود.

پیاده‌روی در طبیعت

در سرتاسر آفریقای جنوبی مسیرهای پیاده‌ روی برای گردشگران وجود دارد که می‌ توانید در این مسیرها گردش کنید. البته این مسیرها برای پیاده‌ روی شبانه بسته هستند و اگر بخواهید در روز از آن‌ ها استفاده کنید باید از قبل مسیرها را رزرو کنید.

تفریحات آبی

استراحت در سواحل آرام افریقای جنوبی یا موج‌ سواری و تجربه هیجان در سواحل موزامبیک و نامیبیا جزو تفریحاتی هستند که می‌ توانید در طول سفر خود تجربه کنید. اگر به اسکی روی آب علاقه دارید و می‌ خواهید در ساحل قایقرانی کنید، فرصت آن را در سفر به آفریقای جنوبی خواهید داشت. علاوه بر این تفریحات، کایاک سواری، رفتینگ در آب‌ های سفید و پدل بردینگ ایستاده نیز جزو ورزش های آبی آفریقا هستند.

تفریحات آفریقای جنوبی

فرهنگ آفریقای جنوبی

درست است که بیش از ۸۰% از جمعیت آفریقای جنوبی را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند و کمتر از ۹% آن‌ها سفیدپوست هستند، اما همچنان مردم این کشور برای پیدا کردن هویت خود تلاش می‌کنند. ۲۵ سال است که آفریقای جنوبی دارای حکومت دموکراسی است و آپارتاید از بین رفته، اما چیدمان شهرها و مناطق فقیرنشین آفریقا هنوز نشان از تبعیض نژادی دارد.

بسیاری از رنگین‌پوست‌ها و اقوام مختلف که در این کشور زندگی می‌کنند ازجمله بردگان آسیای جنوب شرقی، جزو کارگرانی هستند که در قرن 20 به این کشور آمده‌اند و هنوز هم در این در آنجا اقامت دارند. همین امر هم باعث می‌شود تا تنوع نژادی و فرهنگی بالایی در این کشور حاکم باشد. ازجمله نمادهای این کشور می‌توان به موسیقی و رقص و غذاهای سنتی آن اشاره کرد. آفریقایی‌ها اگرچه مردم پرحرفی هستند اما بسیار متعهد و خونگرم هستند. به همین خاطر در سفرتان به آفریقای جنوبی می‌توانید با آداب‌ورسوم هر منطقه به‌صورت جداگانه آشنا شوید و سفر گرم و جذابی را داشته باشید.

 

 

امنیت آفریقای جنوبی

سفر به هر شهر یا کشوری ممکن است خطرات خاص خود را داشته باشد، اما به دلیل اینکه ممکن است نسبت به کشورهای آفریقایی دید مثبتی نداشته باشید، نگران امنیت خود در طول سفر باشید.

باید برای این‌که خیال شما راحت شود، این نکته را بگوییم که امکان خطرات فیزیکی واقعی در آفریقای جنوبی برای شما بسیار نادر است. ولی ممکن است جیب‌بری یا دزدی اتفاق بیفتد. به همین خاطر بهتر از وسایل گران‌قیمت و پول‌های خود را نزد خود نگه ندارید و آن‌ها را به صندوق امانات هتل بسپارید. در اواخر شب در مکان‌های خلوت راه نروید. اگر ماشین کرایه کنید، همیشه درب آن را قفل کنید تا مورد سرقت قرار نگیرید. ولی به‌طورکلی این کشور امن است و مشکلی در طول سفر نخواهید داشت.

 

سخن پایانی

سفر به آفریقای جنوبی مانند این است که شما در چند روز کل جهان را دیده باشید. چرا که زیبایی‌ های طبیعی این کشور به‌ قدری زیاد است که شما را شگفت‌ زده می‌ کند. آشنایی با فرهنگ و آداب‌ و رسوم اقوام مختلف و تجربه سفر به مدرن‌ ترین شهرهای آفریقا می‌ تواند برای هر کس جالب باشد. در این مقاله با معرفی آفریقای جنوبی و ارائه نکاتی درباره راهنمای سفر به این کشور در خدمت شما بودیم.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید