بهترین هتل های کاشان را بشناسید!

استان اصفهان ایرانگردی کاشان
بهترین هتل های کاشان را بشناسید!

بهترین هتل های کاشان را می‌ توانید از بین اقامتگاه‌های سنتی این شهر تاریخی برگزینید. ازآنجاکه قدمت شهر تاریخی کاشان که در استان اصفهان قرارگرفته به زمان پارینه‌ سنگی باز می‌ گردد، اقامت در هتل‌ های سنتی این شهر می‌ تواند حال و هوای قدیم کاشان را برای مسافران زنده کند.

درباره کاشان

وقتی صحبت از کاشان به میان می‌آید ناخودآگاه به یاد مراسم باشکوه گلاب‌گیری و عطر گلاب قمصر می‌افتیم؛ اما کاشان تنها گلاب و گلستان‌های زیبا نیست، این شهر کویری که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان اصفهان محسوب می‌شود در نطنز اصفهان و در بخش کویر مرکزی قرارگرفته است. اما اگر قصد سفر به این شهر را دارید به راحتی می توانید با خرید بلیط هواپیما کاشان به این شهر زیبا سفر کنید تا از گرما و خستگی مسیر بکاهید.

همسایه‌های شهر کاشان دلیجان، آران و بیدگل، قم و نطنز هستند. کاشان که قدمتی بالای 7 هزارساله دارد معروف به زادگاه تمدن مردم سیلک است. آب‌وهوای کاشان به خاطر این‌که در مناطق کویری قرار دارد، بسیار گرم است. البته در ارتفاعات آب‌وهوا کمی معتدل‌تر است و پوشش گیاهی مناطق مرتفع نیز محدود است.

آب منطقه کاشان به خاطر اینکه در کویر قرارگرفته نمک زیادی دارد. به دلیل اینکه در کل سال هوای کاشان گرم است، بهترین زمان سفر به این شهر تاریخی، از ماه آخر پاییز یعنی آذر تا اواسط زمستان است.

البته بهمن‌ماه نیز فرصت خوبی برای گشت‌وگذار در این شهر تاریخی است. اگر علاقه دارید در مراسم باشکوه گلاب‌گیری کاشان شرکت کنید، از ابتدا تا انتهای اردیبهشت‌ماه بهترین فصل است، اما به دلیل تعداد زیاد گردشگرانی که برای دیدن این مراسم به کاشان و شهرهای اطراف سفر می‌کنند، ممکن است هزینه سفر شما در این فصل زیاد شود.

به‌ طورکلی فصل بهار آب‌وهوای خوبی را می‌توانید در کاشان تجربه کنید. سوغات معروف کاشان نیز معرف حضور همه است. علاوه بر گلاب معروف کاشان، باقلوا و پشمک و کلوچه‌های کاشانی نیز شهرت جهانی دارند. جاذبه‌های گردشگری معروف کاشان مانند حمام فین شهرت بالایی دارند، اما اگر قصد سفر به کاشان را داشته باشید، حتماً باید یک اقامتگاه را قبل از سفر رزرو کنید تا بتوانید با خیال آسوده از جاذبه‌های این شهر تاریخی دیدن کنید. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین هتل های کاشان آشنا کنیم.

 

هتل های سنتی کاشان ثبت خاطراتی ماندگار

اقامت در بهترین هتل های کاشان که جزو هتل‌های سنتی هستند، می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش و بی‌نظیر باشد. بیشتر عمارت های قدیمی این شهر شکوه و جلال خاصی دارند که در گوشه گوشه خود جلوه‌ای از هنر ایرانی را به رخ می‌کشند. اگرچه این اقامتگاه‌های سنتی چیزی به‌عنوان ستاره ندارند اما ازنظر امکانات و خدمات و همچنین نظافت، نسبت به هتل‌های ۵ ستاره هم چیزی کم ندارند.

 

سرای سنتی عامری‌ها

یکی از خانه‌های تاریخی کاشان که به‌عنوان اقامتگاه سنتی مورد بهره‌برداری قرارگرفته و ساخت آن به دوران زندیه بازمی‌گردد، خانه عامری‌ها در کاشان است. این خانه که در سال ۱۳۹۳ موردبازسازی قرارگرفته، به یک مهمانسرای بزرگ و هتل 5 ستاره تبدیل‌شده است. اتاق‌های فراوان، حیاط اندرونی، تزیینات زیبا که کار دست هنرمندان ایرانی هستند، باعث شده تا این مکان جزو اصلی‌ترین اقامتگاه‌های شهر کاشان برای گردشگران خارجی باشد.

ازجمله امکانات سرای عامری‌ها می‌توان به رستوران، وای فای رایگان، راهنمای گردشگران غیر ایرانی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سوئیت شاه‌نشین و … اشاره نمود. این اقامتگاه که در بافت تاریخی شهر کاشان قرارگرفته دسترسی خوبی به اماکن دیدنی مانند خانه بروجردی‌ها، خانه عباسیان، مدرسه و مسجد آقابزرگ، حمام تاریخی سلطان امیرمحمد و … دارد.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، بن‌بست باستان هفتم

شماره تماس: 03155240166

سرای سنتی عامری‌ها

هتل مهینستان راهب

یکی دیگر از اقامتگاه‌های زیبا و ۴ ستاره شهر کاشان که دو طبقه و سه حیاط اندرونی و بیرونی دارد، هتل مهینستان راهب است. این اقامتگاه نیز از دوران قاجار به یادگار مانده است. معماری سنتی و تلفیق آن با معماری مدرن در این اقامتگاه باعث جلب توجه گردشگران شده است. این اقامتگاه نیز دسترسی خوبی به باغ فین، خانه طباطبایی‌ها، بروجردی‌ها و همچنین بازار کاشان دارد.

از امکانات این هتل می‌توان به رستوران سنتی که انواع غذاهای سنتی و محلی را سرو می‌کند اشاره نمود. گنجایش رستوران هتل ۵۰ نفر است و دارای یک آسانسور است. فضای سبز این هتل بسیار دل‌نشین بوده و سالن‌هایی برای اجتماعات و کنفرانس در آنجا در نظر گرفته شده است. این هتل دارای اینترنت، کافی‌شاپ، کافی‌نت و تاکسی‌سرویس است.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳۱

شماره تماس: 03155452417

 

خانه منوچهری

یکی دیگر از اقامتگاه‌های سنتی شهر کاشان که از ۴۰۰ سال پیش تا اکنون با معماری سنتی بی‌نظیر خود به‌جای مانده، اقامتگاه منوچهری است. این بنا در سال ۱۳۹۰ بازسازی شد تا بتواند به‌عنوان اقامتگاه به مسافران خدمات ارائه کند. اتاق‌های هتل منوچهری یا همان اقامتگاه سنتی منوچهری، شامل اتاق‌های دو تخته هستند که بعضی از آن‌ها به‌صورت ویژه خزینه دارند.

این اتاق‌های دو تخته یک بالکن کوچک هم دارند. برخی از سوئیت‌های ۶ نفره نیز دارای خزینه هستند که امکانات رفاهی آن‌ها بسیار به روز و دیزاین سنتی دارند. موقعیت بسیار خوب خانه منوچهری‌ها باعث شده تا گردشگران بتوانند به جاذبه‌هایی مانند خانه عباسیان، تیمچه امین‌الدوله، مسجد آقابزرگ و بازار تاریخی این شهر دسترسی خوبی داشته باشند.

آدرس: کاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهید ثابت، عمارت ۷

شماره تماس: 03155242617

 

خانه مرشدی

هتل یا خانه سنتی مرشدی که ۲۵۰ سال قدمت دارد، خودش به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کاشان محسوب می‌شود، اما پس از مرمت و بازسازی به یک اقامتگاه بسیار ویژه تبدیل‌شده که با هتل‌های ۴ ستاره برابری می‌کند. اتاق‌های بسیار اشرافی این هتل که دارای فرش‌های دستباف و عتیقه‌جات سنتی هستند، می‌توانند خاطرات زندگی اشرافی در دوران قاجار را برای گردشگران زنده کنند.

بسیاری از گردشگران پس از اقامت در این خانه تاریخی همچنان از دمنوش های این هتل تعریف می‌کنند. هتل یا خانه مرشدی دسترسی خوبی به خانه طباطبایی‌ها و خانه بروجردی دارد. از امکانات آن نیز می‌توان به سرور دمنوش ها و شربت‌های سنتی کاشان، تورهای گردشگری، خدمات ماساژ، اینترنت پرسرعت، خزینه سنتی، حوض سنتی و فضای سبز اختصاصی اشاره نمود.

آدرس: کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان ملا حبیب‌الله شریف، کوچه بوستانی

شماره تماس: 03155222600

 

 

هتل خانه ایرانی

خانه ایرانی یکی از اقامتگاه‌ها و قدیمی‌ترین سراهای سنتی کاشان است. به‌عنوان یک از مشخصات و ویژگی‌های آن می‌توان به اتاق‌هایی اشاره کرد که دارای سه دری و پنج دری هستند. تالار آیینه این هتل که با شیشه‌های رنگی آراسته‌شده در کنار گچ‌بری‌های بی‌نظیر، آن را به یک خانه موزه تبدیل کرده است که به شما اجازه می‌دهد در طول اقامت خود با سنت و فرهنگ مردم کاشان که مربوط به ۲۵۰ سال پیش می‌شود، آشنا شوید. از امکانات خانه ایرانی می‌توان به حوض‌خانه، تاکسی‌سرویس، شربت خانه، تالار پذیرایی، رستوران، سفره‌خانه و خلوت‌سرا اشاره‌کرد.

آدرس: کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان فاضل نراقی، خیابان علوی، کوچه باستان پنجم، کوشک صفی، کاشی ۸

شماره تماس: 03155240963

 

هتل خانه احسان

از بین هتل‌های سنتی کاشان می‌توان خانه تاریخی احسان را یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها برشمرد. این هتل به‌عنوان یک اقامتگاه دو، سه، چهار و حتی 5 خوابه، ظرفیت پذیرایی از ۵۰ مهمان را دارد. چیدمان سنتی این اقامتگاه بسیار ساده و دل‌نشین است. این اقامتگاه فاصله کمی تا مسجد آقابزرگ دارد و حتی پیاده می‌توانید به این مسجد بروید. جاذبه‌های گردشگری دیگری هم مانند بناهای تاریخی کاشان در نزدیکی هتل احسان قرار دارند. از امکانات این هتل می‌توان به تالار فیلم و نمایش، اتاق گریم، موزه زنده‌یاد منوچهر شیبانی، کتابخانه تخصصی، رستوران و سرو غذاهای محلی اشاره نمود.

آدرس: کاشان، میدان کمال‌الملک

شماره تماس: 03155446833

خانه احسان

هتل خانه نقلی

اقامتگاه 2 ستاره خانه نقلی که کوچک‌ترین خانه تاریخی در بافت قدیمی کاشان است، توانسته به‌عنوان یک اقامتگاه سنتی توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. قدمت این خانه تاریخی ۱۵۰ سال است و از دوران قاجار تاکنون پابرجا مانده است. این خانه نقلی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و واحدهای اقامتی بسیار ساده‌ای دارد. اگر این خانه نقلی را برای اقامت انتخاب کنید، می‌توانید خاطره‌های بسیار به‌یادماندنی از ماندن در خانه‌های قدیمی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را به خاطر بسپارید. یک حوض نقلی بسیار کوچک وسط حیاط این خانه قرارگرفته که جذابیت آن را دوچندان می‌کند. در رستوران خانه نقلی نیز غذاهای محلی و سنتی را طبخ می‌کنند که در ظروف سفالی سر می‌شود. از امکانات هتل خانه نقلی می‌توان به رستوران فضای باز، اینترنت پرسرعت، غذای فوری، مرکز خرید، نمازخانه، کرایه دوچرخه، خودپرداز و فضای سبز اشاره ‌نمود.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، پشت مسجد آقابزرگ، گذر آب‌انبار خان، کاشی ۲۰

شماره تماس: 03155233324

 

خانه سنتی کمال‌الملک

هتل سنتی کمال‌الملک که ۱۸۵ سال پیش در دوران قاجار ساخته شده، مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته و به‌عنوان یک هتل تک ستاره پذیرای گردشگرانی است که به کاشان سفر می‌کنند. این مجموعه اقامتی دو بخش دارد که یکی از آن‌ها بخش حیاط مرکزی است و دیگری حیات حوض‌خانه است. هر یک از این بخش‌ها امکانات رفاهی مناسبی را مانند آلاچیق سنتی، تور گردشگری، اینترنت و صبحانه رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

آدرس: کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان ملا حبیب‌الله شریف، جنب باشگاه مهتاب، کوچه شهید الله پرست

شماره تماس: 03155225593

خانه سنتی کمال‌الملک

هتل سنتی خانه دوست

خانه دوست یکی دیگر از اقامتگاه‌های سنتی محلی در شهر کاشان است. این اقامتگاه بسیار آرام است و برای مسافرانی که قصد دارند چند روز از شلوغی شهر به دور باشند، بسیار مناسب است. خانه دوست دو طبقه دارد که در طبقه‌های آن ۱۵ واحد اقامتی جایی دارد. فضای سنتی و تاریخی این اقامتگاه و دیزاین آن مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه این خانه تاریخی در نزدیکی بازار کاشان و جاذبه‌های تاریخی دیگر قرارگرفته دسترسی خوبی به اماکن گردشگری دارد. از امکانات آن نیز می‌توان به پارکینگ رایگان، حوض‌خانه، اینترنت پرسرعت، پشت بام بسیار زیبا و چای‌خانه اشاره کرد.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، پشت مسجد آقابزرگ، گذر آب‌انبار خان، جنب آب‌انبار

شماره تماس: 03155228202

 

هتل سنتی آمیرزا

یکی از ساختمان‌های بسیار قدیمی کاشان که ۱۳۰ سال قدمت دارد، اقامتگاه آمیرزا است که دسترسی خوبی به جاذبه‌های گردشگری دارد. گردشگران می‌توانند در طول مدت اقامت خود نهایت لذت را از سفرشان ببرند.

 آدرس: کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۲۴

شماره تماس: 09133629918

 

اقامتگاه سنتی سرای امیر

یکی از هتل‌های ارزان‌قیمت که جزو هتل‌های سنتی و قدیمی شهر کاشان است، اقامتگاه سنتی سرای امیر است. این هتل که فضایی بسیار دل‌نشین و محیط دنج و آرامی ‌دارد، ۸ واحد اقامتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. معماری سنتی آن نیز حال و هوای نوستالژیک دارد. مهمانان می‌توانند به خانه طباطبایی‌ها، خانه عباسیان، مدرسه آقابزرگ، تیمچه امین‌الدوله و خانه بروجردی‌ها دسترسی خوبی داشته باشند. این هتل یکی از اقامتگاه‌های مناسب و اقتصادی است که امکانات مناسبی را ازنظر رفاهی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳، پلاک ۵

شماره تماس: 03155470643

 

اقامتگاه‌های مدرن کاشان

هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی کاشان تمام‌نشدنی هستند. اگرچه ما در بخش پیش به تعداد زیادی از این اقامتگاه‌ها اشاره کردیم، اما همچنان تعداد زیادی هستند که نتوانستیم آن‌ها را به شما معرفی کنیم. با توجه به اینکه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در اقامتگاه‌های مدرن کاشان بمانند. تصمیم گرفتیم در این بخش هتل‌های مدرن کاشان را هم به شما معرفی کنیم.

 

هتل امیرکبیر

یکی از هتل‌های مدرن اما به سبک تاریخی کاشان، هتل امیرکبیر است که بزرگ‌ترین مجموعه اقامتی کاشان محسوب می‌شود. این هتل سه ستاره فاصله کمی تا باغ فین کاشان داشته و در ۱۰۰ واحد اقامتی خود امکانت بسیار مدرنی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از امکانات هتل امیرکبیر می‌توان به رستوران کلاسیک و رستوران سنتی آن اشاره کرد. البته رستوران غذای فوری، فضای سبز، تالار تشریفات و سالن‌های ورزشی مخصوص خانم‌ها و آقایان نیز در این هتل وجود دارد.

آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر، نرسیده به باغ فین

شماره تماس: 03155304091

 

هتل نگارستان کاشان

یکی از هتل‌های بسیار لوکس کاشان که سه ستاره دارد، هتل نگارستان است. این هتل تازه تأسیس بوده و در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید. هتل نگارستان در نزدیکی باغ فین، خانه بروجردی‌ها و بازار سنتی کاشان دارد و از داخل این هتل می‌توانید نمای بسیار خوبی از شهر تاریخی کاشان را ببینید. پرسنل این هتل بسیار آموزش دیده و مجرب هستند. از امکانات هتل می‌توان به سوئیت‌های پنج نفره رویال، رستوران، پارکینگ، اینترنت در لابی، استخر و … اشاره نمود.

آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر، نرسیده به باغ فین

شماره تماس: 03155347000

هتل نگارستان کاشان

هتل آپارتمان شیرین

یکی از هتل‌ های ارزان‌ قیمت کاشان که در بافت سنتی این شهر قرار دارد و دسترسی خوبی به جاذبه‌ های گردشگری دارد، هتل آپارتمان شیرین است. با اقامت در این هتل می‌ توانید از وسایل آشپزخانه استفاده کنید و خودتان غذا تهیه کنید. این هتل با برگزاری تورهای گردشگری نیز در خدمت مسافران است. از امکانات آن می‌ توان به کافی‌ شاپ، آسانسور، لباسشویی، خدمات خانه‌ داری و تلویزیون در لابی اشاره کرد.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، قبل از مسجد تاریخی آقابزرگ

شماره تماس: 03155245870

 

سخن پایانی

هنگامی‌ که به شهرهای قدیمی چون کاشان سفر می‌ کنیم، رزرو هتل و اقامت در بهترین هتل های کاشان که جزو اقامتگاه‌ های تاریخی و قدیمی هستند، می‌ تواند لذت سفرمان را دو چندان کند و خاطرات فراموش‌ نشدنی از سفر را در ذهن ما باقی بگذارد. به همین خاطر در این نوشتار سعی کردیم بهترین هتل‌ ها و اقامتگاه‌ های سنتی کاشان را در کنار هتل‌ های مدرن به شما معرفی کنیم.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید