ویزا روسیه

ویزا روسیه

ایرانیانی که قصد سفر به روسیه را دارند باید از داشتن ویزای مناسب اطمینان حاصل کنند. اخذ ویزای روسیه به عنوان یک شهروند ایرانی نیاز به کمی آمادگی و پشتکار دارد اما کاملا امکان پذیر است.

اولین قدم برای اخذ ویزای روسیه این است که نوع ویزا را مشخص کنید. رایج ترین ویزا برای شهروندان ایرانی که به روسیه سفر می کنند، ویزای توریستی و ویزای تجاری است. ویزای توریستی به طور معمول تا 14 روز اعتبار دارد و برای گردشگری استفاده می شود، در حالی که ویزای تجاری برای کسانی است که برای مقاصد تجاری به روسیه سفر می کنند.

مدارک لازم جهت دریافت ویزا توریستی روسیه

  • اصل پاسپورت
  • یک قطعه عکس 3*4
  • بلیط هواپیما
  • واچر هتل
  • بیمه

پس از تعیین نوع ویزا، باید مدارک لازم را جمع آوری کنید. این ممکن است شامل گذرنامه، اسکن عکس‌ به اندازه پاسپورت، واچر هتل، بیمه مسافرتی و بلیط هواپیما باشد، بسته به نوع ویزا که برای آن درخواست می‌کنید.

در مورد درخواست ویزا، باید این کار را از طریق کارشناسان آژانس مسافرتی پته انجام دهید. توصیه می شود تا آنجا که ممکن است برای ویزا درخواست دهید زیرا زمان پردازش ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

جاذبه های گردشگری روسیه

حال بیایید به برخی از جاذبه های گردشگری محبوب روسیه که شهروندان ایرانی می توانند در طول سفر خود از آنها دیدن کنند، بپردازیم.

سن پترزبورگ – معروف به «ونیز شمال»، سن پترزبورگ شهری زیباست که در سفر به روسیه باید در صدر فهرست گردشگران ایرانی قرار گیرد. این شهر دارای معماری خیره کننده، موزه ها، گالری های هنری و کاخ های تاریخی است. برخی از جاذبه های برتر در سن پترزبورگ شامل موزه ارمیتاژ، کاخ پترهوف و کلیسای ناجی است.

مسکو – به عنوان پایتخت روسیه، مسکو یک کلانشهر پرجنب‌وجوش و شلوغ است که مملو از چیزهای هیجان‌انگیز برای دیدن و انجام دادن است. برخی از برترین جاذبه های مسکو عبارتند از میدان سرخ، کلیسای جامع سنت باسیل، کرملین مسکو و تئاتر بولشوی. علاوه بر این، مسکو خانه برخی از بهترین رستوران ها، کلوپ های شبانه و مقاصد خرید در تمام روسیه است.

دریاچه بایکال – برای دوستداران طبیعت، بازدید از دریاچه بایکال قطعا باید در برنامه سفر باشد. این دریاچه وسیع عمیق ترین و بزرگترین دریاچه جهان است و مناظر خیره کننده و حیات وحش آن را احاطه کرده است. بازدیدکنندگان می توانند در فعالیت هایی مانند پیاده روی، قایق سواری، ماهیگیری و کاوش در جزایر مجاور شرکت کنند.

کازان – واقع در منطقه تاتارستان روسیه، کازان ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ روسی و تاتار را ارائه می دهد. این شهر مکان های دیدنی جذابی مانند کرملین کازان که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و همچنین مسجد کول شریف و مسجد قلشاریف را در خود جای داده است.

یکاترینبورگ – یکاترینبورگ شهری زیبا است که در سمت شرقی رشته کوه اورال قرار دارد. شهرت این شهر به دلیل این است که آخرین تزار روسیه، نیکلاس دوم، و خانواده اش در جریان انقلاب این کشور اعدام شدند. بازدیدکنندگان می توانند یک تور با راهنما از کلیسای همه مقدسین، جایی که بقایای خانواده سلطنتی در آن کشف شده است، داشته باشند.

در پایان، روسیه طیف گسترده ای از جاذبه ها و تجربیات را ارائه می دهد که برای همه نوع گردشگران ایرانی جذاب خواهد بود. روسیه چه در حال کاوش در شهرهای شلوغ، چه مناظر طبیعی و چه در گذشته جذاب، مقصدی منحصر به فرد و غنی برای سفر است که همه باید آن را کاوش کنند.