خدمات ویزا توریستی عمان

خدمات ویزا توریستی عمان
زمان پردازش و دریافت ویزای توریستی عماناعتبار ویزا پس از صدور
1 تا 3 روز کاری2 ماهه

با توجه به رشد چشمگیر صنعت گردشگری و تجارت در کشور عمان، این کشور به یک مقصد محبوب برای گردشگران و سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. امنیت بالای عمان، جذابیت بیشتری را برای مسافران ایجاد کرده است و آنها را به سفر به این کشور ترغیب می‌کند.

ایرانیان که مایل به سفر و خرید بلیط هواپیما عمان هستند، باید برای ورود به این کشور ویزا دریافت کنند، اما با وجود سیستم ساده و کمک‌های ارائه شده توسط پته، این فرآیند برای آنها آسان و سریع خواهد بود. بنابراین، با همکاری با پته، می‌توانید سفری راحت و لذت‌بخش به عمان داشته باشید و از فرصت‌های گردشگری و تجاری این کشور بهره‌مند شوید.

خصوصیات ویزای توریستی عمان

مدت زمان ویزانوع صدور ویزانوع ویزا
30 روزالکترونیکsingle

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی عمان

  • گذرنامه: اسکن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ سفر
  • عکس پرسنلی: عکس پرسنلی اسکن شده بدون روتوش
  • شناسنامه: اسکن از صفحه اول شناسنامه
  • کارمت ملی: اسکن از کارت ملی
  • اطلاعات شخصی: آدرس و شماره تماس قابل پاسخگویی در ساعات کاری
  • مدارک اضافی: در صورت نیاز از طریق کانتر به شما اعلام می شود.

مراحل دریافت ویزای توریستی عمان

  • ارتباط با کارشناسان و ثبت درخواست: برای ثبت درخواست کافی است با کارشناسان ما در پته تماس حاصل نمایید.
  • ارسال مدارک مورد نیاز: مدارک مورد نیاز را از طریق واتس آپ و یا ایمیل برای ما ارسال نمایید.
  • پیگیری های لازم: ارسال مدارک برای سفارت و پیگیری فرآیند دریافت ویزا توسط کارشناسان ما انجام می شود.
  • دریافت ویزا: کارشناسان پته ویزای شما را از طریق وات آپ و ایمیل برای شما ارسال می کنند.

انواع ویزای توریستی عمان

محبوب ترین ویزای عمان، ویزای توریستی این کشور است. در سفر به عمان، گردشگرانی که کمتر از 14 روز قصد اقامت در این کشور را دارند، نیازی به دریافت ویزای توریستی نخواهند داشت و ویزای توریستی برای اشخاصی صادر می شود که قصد سفر و گردشگری بیش از دو هفته را به این کشور دارند.

مدت زمان ویزای توریستی عمان یک ماهه است که با دریافت این ویزا می توان به مدت 30 روز در کشور عمان اقامت داشت.

تمدید ویزای عمان

هنگامی که مدت زمان اعتبار ویزای شما در کشور عمان به پایان می رسد، برای تمدید اعتبار ویزا می توانید از طریق سایت پته اقدام نمایید. بنابراین پس از ارائه درخواست تمدید ویزا و پرداخت هزینه مربوط به آن، تمدید ویزای شما انجام خواهد شد.

گردشگرانی که قصد تمدید ویزای خود برای دفعات دوم و یا بیشتر را دارند، برای تمدید ویزا باید در کشور عمان اقدام نمایند.

شرایط ویزای توریستی عمان

دریافت ویزای توریستی عمان نیازمند شرایط خاصی نیست و در این ویزا شما نیازمند ارائه مدارک مالی، شغلی و یا خانوادگی نیستید، همچنین نیازی هم به ارائه مدارک تمکن مالی ندارید. برای دریافت ویزای عمان تنها کافی است از طریق سایت پته اقدام نمایید.

مدت اقامت در عمان با ویزای توریستی

دارندگان ویزای عمان فقط میتوانند به مدت 28 الی 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند. متقاضیان ویزای توریستی عمان بسته به فعالیت خود باید یکی از ویزاهای زیر را انتخاب نمایند:

  • درصورتی که شما دارنده ویزای توریستی یک بار ورود باشید، اعتبار ویزای شما 30 روز است.
  • در صورتی که شما دارنده ویزای توریستی چندبار ورود در یک دوره یک ساله باشید، اعتبار ویزای شما در این یک سال با هر بار ورود 30 روز است.
  • حداکثر اعتبار ویزا برای ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج (GCC) حداکثر 28 روز است.

نکات ضروری درباره ویزای عمان

  • ویزای 26B یک ویزای توریستی است که برای تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری صادر می‌شود. این ویزا یک بار ورودی است، به این معنی که با آن تنها یک بار می‌توانید وارد عمان شوید و اجازه ورود دوم را ندارید، حتی اگر ویزای شما هنوز اعتبار داشته باشد، برای ورود دوم باید ویزای جدید دریافت کنید.
  • قبل از دریافت ویزا، اعتبار پاسپورت خود را بررسی کنید. پاسپورت باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته و دارای 2 صفحه خالی باشد.
  • مدت زمان اعتبار ویزای توریستی عمان 6 ماه است. بنابراین، زمانی که میتوانید سفر خود را در موعد مقرر انجام دهید، برای دریافت ویزا اقدام کنید.
  • حتماً اطلاعات موجود در پاسپورت باید با مشخصات ذکر شده در ویزای شما مطابقت داشته باشد. فرم درخواست ویزا را با دقت پر کنید و پس از دریافت ویزا، اطلاعات آن را با پاسپورت خود چک نمایید.
  • ویزای عمان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و فایل پی‌دی‌اف آن به ایمیل و یا واتس آپ فرد متقاضی ارسال می‌شود. یک پرینت از فایل ویزا تهیه کنید و آن را در فرودگاه مقصد به همراه داشته باشید.
  • توجه داشته باشید که با ویزای 26B تنها 30 روز اجازه اقامت دارید و باید قبل از اتمام این 30 روز کشور عمان را ترک کنید. در غیر این صورت، به ازای هر روز اقامت، 10 ریال عمان جریمه خواهید شد.

حمایت مالی ویزای عمان

افرادی که دانشجو، بیکار یا بازنشسته هستند و امکان تأمین هزینه‌های سفر خود به عمان را ندارند، باید یک حامی مالی معرفی کنند که تمام هزینه‌های سفر آن ها را بپردازد. حامی مالی باید یک نامه رسمی بنویسد و در آن اعلام ‌کند که او تمام مسئولیت‌های بازدید کننده را در طول سفر بر عهده می‌گیرد. همچنین، باید در نامه خود به نسبتی که با بازدید کننده دارد، اشاره نماید، زیرا تنها اقوام درجه اول می‌توانند به عنوان حامی مالی برای فرد متقاضی شناخته شوند.

دلایل ریجکت شدن ویزای عمان

رد ویزای عمان میتواند دلایل متعددی داشته باشد که برخی از شایع ترین آن ها به شرح زیر است:

  • مدت زمان اعتبار گذرنامه شما کمتر از 6 ماه است.
  • در فرم درخواست ویزای توریستی عمان اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده اید.
  • قصد بازگشت خود از عمان را مشخص نکرده اید.(بسته به نوع ویزا)
  • نوع ویزای خود را به درستی مشخص نکرده اید.

سوالات متداول

بله ویزای کاری عمان دو ساله هست و همان ویزای اقامت بوده و پس از دو سال هم می توانید با موافقت کارفرمای خود برای مدت دوسال دیگر نیز تمدید کنید، به بیان دیگر ویزای کار و اقامت عمان هر بار برای دو سال قابل تمدید است.

ویزای عمان در فرودگاه نیز صادر می گردد ولی بهتر است با توجه به اینکه این امکان همیشه وجود دارد که به دلیلی ویزا صادر نگردد قبل از سفر ویزای عمان خود را تهیه کنید تا از ضررهای احتمالی جلوگیری نمایید در غیر اینصورت می توانید بلیت پرواز به عمان را تهیه کنید و پس از رسیدن به فرودگاه مسقط تقاضای ویزا نمایید.

ویزای عمان بطور معمول یک روزه و حتی چند ساعته صادر می گردد البته در ساعت و ایام کاری رویال پلیس عمان که مسُول صدور ویزای عمان می باشد.

خیر جهت دریافت ویزای عمان فقط نیاز به اسکن پاسپورت و عکس می باشد و می توانیم به سرعت این ویزا را تهیه کنیم.

واحد پول کشور عمان ریال عمانی میباشد که جهت اطلاع هر ریال عمان برابر با حدود 9.40 درهم امارات است و به زبان انگلیسی هم می توانید صحبت کنید هر چند زبان اصلی این کشور عربی است

الزاما خیر نیازی به مدرک زبان آکادمیک و رسمی انگلیسی یا عربی ندارید ولی در حدی که محاوره روزمره را داشته باشید نیاز هست.

خیر نوع ویزای یک ساله عمان، توریستی هست و فقط می توانید در هر بار اقامت یکماه در این کشور باشید و بعد باید خارج گردید و اگر نیاز بود مجددا وارد گردید. فقط نوع ویزای اقامت کاری عمان هست که می توانید هم رفت و آمد داشته باشید و همین طور دو سال را هم دائما اقامت داشته باشید.

در مورد ویزای توریستی عمان متاسفانه هزینه ویزا مطابق با بسیاری از ویزاهای دیگر دنیا قابل بازگشت نیست و در مورد ویزای کاری عمان در صورت عدم صدور کل هزینه دریافتی مسترد می گردد.