همه چیز درباره ویزا کامبوج

همه چیز درباره ویزا کامبوج

کامبوج (با نام رسمی پادشاهی کامبوج)، کشوری کوچک در منطقه جنوب شرقی آسیا به شمار می‌رود و پایتختش “پنوم پن” نام دارد. فرهنگ و دیدنی های کشور کامبوج  قطعا شما را شوکه خواهد کرد.

به طور کلی می‌توان تاریخ غنی، غذاهای لذیذ و خوشمزه و زندگی شبانه‌ی پر شور و نشاط کامبوج را به‌عنوان جاذبه معرفی کرد این کشور با تایلند، ویتنام و لائوس در همسایگی قرار دارد.

کامبوج یکی از شگفت‌انگیز‌ترین و اسرارآمیزترین کشورهای آسیایی محسوب می‌شود و هر ساله گردشگران زیادی در قالب تور کامبوج از سراسر دنیا راهی آن می‌شوند و از زیبایی‌های بی‌انتهای این خطه لذت می‌برند؛ از این رو افراد زیادی به دنبال اخذ ویزای کامبوج هستند.

ویزا کامبوج

دیدنی‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر کامبوج، این کشور را به یکی از مقاصد برتر گردشگری در جهان تبدیل کرده است. اما برای سفر به این کشور نیاز به گرفتن ویزای کامبوج داریم و شاید برای خیلی از شما سوال باشد که چگونه ویزای کامبوج بگیریم ؟ این کشور در ایران سفارت ندارد و با توجه به قوانین وزارت خارجه این کشور، ایرانیان نیاز به مراجعه به سفارت ندارند.

اخذ ویزای کامبوج برای ایرانیان به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد و چنانچه تمایل دارید جهت انجام صحیح مراحل ثبت نام به یک آژانس مراجعه کنید، آژانس مسافرتی پته به عنوان مرجع معتبر ویزا تمام مراحل را برای شما انجام خواهد داد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا کامبوج

  • پاسپورت (پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار) 
  • عکس پرسنلی
  • واچر هتل 
  • بلیط هواپیما

متقاضیان ویزای توریستی می‌بایست با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، برای ثبت نام اقدام نمایند. متقاضیان اخذ ویزای‌الکترونیکی کامبوج پس از پر کردن فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین، می‌بایست سه الی پنج روز کاری صبر کنند تا مجوزهای لازم از طریق ایمیل به ایشان ارسال شود.

پس از دریافت ویزا می‌توانید با چاپ و در دست داشتن آن، به کشور کامبوج سفر نمایید.. ویزای کامبوج 30 روزه است و با در دست داشتن آن صرفا با هدف گردشگری و سفر می‌توانید به آن وارد شوید و اجازه کار، تجارت و تحصیل را نخواهید داشت.

پس از صدور ویزا، تا 3 ماه پس از ثبت نام در سایت مهلت دارید تا وارد کامبوج شوید. ضمنا در هر درخواست تنها اطلاعات یک نفر را می‌توانید وارد کنید و افراد متاهل هر کدام می‌بایست اطلاعات خود را به صورت جداگانه ثبت نمایند.

ویزا کامبوج

لازم به ذکر این نکته است که پیش از سفر به کامبوج حتما دو نسخه کپی از ویزا را همراه خود داشته باشید چرا که یکی از آن‌ها را هنگام ورود و دیگری را هنگام خروج از کامبوج از شما دریافت خواهند کرد. ضمنا در انتخاب مبادی ورود و خروج هنگام ثبت نام برای ویزا دقت کنید چرا که تنها حق ورود و خروج از همان مبادی را دارید و از نقاط دیگر نمی‌توایند بروید.

در صورتی که پس از ارسال درخواست دریافت ویزای کامبوج، تغییراتی در برنامه سفرتان رخ داد و نیاز به ویرایش اطلاعات داشتید، نگران نباشید چرا که تا دو روز قبل از تاریخ شروع سفر، امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد. به همراه داشتن ووچر هتل نیز برای سفر به کامبوج بسیار ضروری است.

انواع ویزا کامبوج

  • ویزای توریستی 3 ماهه 30 روز اقامت کامبوج

این ویزا برای مسافرانی مناسب است که به قصد گردشگری وارد کشور کامبوج می شوند و از تاریخ صدور ویزا دارای 3 ماه اعتبار است و مسافر می تواند پس از ورود به این کشور حداکثر 30 روز اقامت داشته باشد. ویزای توریستی کامبوج در مدت زمان 3 روز کاری آماده می گردد.

در حال حاضر پرواز مستقیمی از ایران به کامبوج وجود ندارد و بهترین مسیر های پروازی به کامبوج از ایران به وسیله هواپیمایی قطری ( یک توقف در دوحه)  و هواپیمایی جنوب چین ( یک توقف در پکن ) می باشد.