همه چیز در مورد ویزا آذربایجان

همه چیز در مورد ویزا آذربایجان

اخذ ویزا آذربایجان برای ورود به جمهوری آذربایجان همواره دغدغه مسافران ایرانی در سفر به این کشور همسایه بوده است. اخذ ویزای آذربایجان در گذشته در مرز آستارا و یا در سفارت و کنسولگری های آذربایجان در تهران و تبریز انجام میگرفت. این گونه ویزا ها به صورت الصاقی به گذرنامه شما چسبانده میشود که به ویزای لیبل دار شهرت داشت. با افزایش متقاضیان ایرانی سفر به باکو، چند سالیست که ویزای آذربایجان به صورت الکترونیکی صادر میگردد. این ویزا به صورت جدا از گذرنامه میباشد و دارای یک بار کد به همراه مشخصات کامل شخص متقاضی میباشد.

 

 

ویزا آذربایجان

چند سالیست که ویزای آذربایجان به صورت الکترونیکی صادر میگردد. این ویزا به صورت جدا از گذرنامه میباشد و دارای یک بار کد به همراه مشخصات کامل شخص متقاضی میباشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی آذربایجان

درخواست ویزای توریستی آذربایجان فرآیند و مدارک پیچیده ای ندارد و متقاضی به سرعت میتواند مدارک خود را آماده کند.

  • تصویر پاسپورت با بیش از 6  ماه اعتبار

مزایای ویزای الکترونیکی آذربایجان 

صدور الکترونیکی باعث سرعت و راحتی بیشتر برای متقاضیان ویزا شده است. این امتیاز که باکو  تنها برای برخی از کشورهای دوست قائل شده اما در مورد ایرانیان باعث بروز مشکلاتی گشته است. بزرگترین مشکل در این زمینه نحوه پرداخت هزینه ویزای آذربایجان میباشد. پرداخت هزینه ویزا به صورت دلاری است. از آنجا که اکثر ایرانیان به کارت های بین المللی مانند ویزا کارت و مسترکارت دسترسی ندارند، در پرداخت هزینه ویزا دچار مشکل میشوند. در این خصوص آژانس پته با به کار گیری نوین ترین روش های پرداخت بین المللی اقدام به پرداخت و اخد ویزا آذربایجان جهت متقاضیان محترم می نمایید 

پاسخ به مهمترین سوالات شما پیرامون ویزای آذربایجان

در این بخش سعی داریم به سوالات پر تکرار شما پیرامون ویزای آذربایجان پاسخ دهیم. سوالات این بخش برگرفته از سوالات و ابهاماتی است که شما با کارشناسان آژانس پته در میان گذاشته اید.

 

از طریق آژانس پته تقاضای ویزای آذربایجان دادم. احتمالا نیاز هست که ویزا رو تمدید کنم برای یک ماه دیگه، آیا امکانش هست؟

مدت زمان اقامت با ویزای توریستی آذربایجان در باکو حداکثر یک ماه است. در صورتی که مدت زمان اقامت شما بیشتر از 1 ماه خواهد بود باید حتما یک بار از آذربایجان خارج شوید. به بیان دیگر شما نمیتوانید در خود جمهوری آذربایجان ویزای خود را تمدید کنید و یا تقاضای ویزای باکوی جدید دهید.
برای خروج از آذربایجان لازم نیست که حتما دوباره با ایران بازگردید. زیرا برای هر بار خروج از ایران شما باید عوارض خروج از کشور پرداخت کنید. برای تمدید ویزای باکو به راحتی میتوانید به گرجستان سفر کنید. به این صورت که از طریق سامانه ویزای آژانس پته درخواست ویزای خود را ثبت میکنید . سپس زمانی که آغاز اعتبار ویزای جدید شما فرا رسید به گرجستان بروید. با بازگشت از گرجستان به آذربایجان با کمترین هزینه ویزای شما تمدید شده و شما میتوانید یک ماه دیگر در جمهوری اذربایجان حضور داشته باشید.
توجه داشته باشید که حتما چند روز قبل از زمان پایان اعتبار ویزا نسبت به درخواست روادید جدید اقدام کنید. در غیر اینصورت مجبور خواهید بود ویزای فوری آذربایجان بگیرید. قیمت ویزای فوری آذربایجان دو برابر ویزای عادی میباشد!

 

من قبلا به ارمنستان سفر کردم، آیا میتونم درخواست ویزای آذربایجان بدم؟

سفر به ارمنستان به تنهایی مشکلی برای ویزای آذربایجان ایجاد نمیکند. اگر شما به صورت زمینی و یا هوایی به ایروان پایتخت ارمنستان رفتید همچنان میتوانید برای ویزای باکو اقدام کنید. مشکل زمانی ایجاد میشود که شما به منطقه قره باغ رفته باشید. این منطقه که همواره مورد مناقشه ارمنستان و آذربایجان بوده هم اکنون تحت تسلط ارمنستان است.

 

قصد دارم بیش از 10 روز در باکو اقامت کنم ایا نیاز هست محل اقامت خود را ثبت کنم؟

برای اقامت های بیش از 10 روز در کشور اذربایجان شما باید حتما اطلاعات و مکان اقامت خود را در سامانه وزارت خارجه ثبت کنید. برای این منظور میتوانید مستقیما به اداره مهاجرت باکو مراجعه گردد.
توجه داشته باشید صرف داشتن ویزای آذربایجان باعث نمیشود شما بتوانید بیش از 10 روز در باکو اقامت داشته باشید. برای اقامت بیشتر حتما باید اطلاعات محل سکونت شما ثبت گردد. درغیر این صورت مشمول جریمه 400 مناتی و احتمالا محرومیت از ورود مجدد به آذربایجان میشوید.

 

بیش از مدت ویزا در باکو اقامت داشته ام، چقدر جریمه باید بپردازم؟

شدیدا توصیه میشود از اقامت بیش از مدت ویزا در جمهوری آذربایجان پرهیز کنید. قوانین آذربایجان در این خصوص بسیار سخت و جریمه باطل شدن ویزا باکو و محرومیت ها شدید میباشد! در صورتی که به هر دلیل بیش از مدت ویزا در باکو اقامت داشتید مشمول دو وضعیت هستید.

اگردرمدت اعتبار ویزا پس از 15 روز از ورود محل اقامت خود را در اداره مهاجرت باکو ثبت کرده باشید. در این صورت مشمول 401 منات جریمه و تا 5 سال محرومیت از ورود به آذربایجان خواهید شد.در صورتی که در 15 روز اول اقامت خود محل سکونتتان را مشخص نکرده باشید. بعد از اتمام 30 روز اقامت مشمول جریمه های بیشتر و دیپورت خواهید شد.

ویزا آذربایجان

 

مدتی قبل تقاضای ویزای آذربایجان دادم ولی برنامه سفر عوض شد، آیا امکان استرداد وجه ویزای باکو هست؟

اعتبار ویزای باکو سه ماه از تاریخ صدور میباشد. در مواردی شخص متقاضی نمیتواند در طول بازه سه ماهه از ویزای خود استفاده کند. در این صورت به هیچ عنوان امکان استرداد ویزا و بازپرداخت وجه آن وجود ندارد. توصیه میشود قبل از اقدام برای ویزا برنامه کلی سفر خود را بریزید.

البته این بدین معنی نیست که شما ثبت درخواست روادید را به روز های آخر سفر خود موکول کنید. به عنوان یک روش ایمن و کارا شما میتوانید از مدت ها قبل از سفر درخواست ویزا خود را ثبت کنید. اما تاریخ ورود خود را در سامانه صدور آژانس پته حدود یک هفته قبل از تاریخ سفر خود درج نماییید. بدین ترتیب نه تنها تاریخ شروع اعتبار ویزای باکو با برنامه سفر شما مطابقت خواهد یافت بلکه ویزای شما نیز خیلی زود به دست شما میرسد.

همواره توجه داشته باشید که هیچ تضمینی برای اینکه وزارت خارجه آذربایجان ویزای شما را سه روزه به شما تحویل دهد وجود ندارد!

 

برای ویزای آذربایجان اقدام کردم ولی ویزام رجکت شده، دلیلش چی میتونه باشه؟

در برخی موارد درخواست ویزا توسط وزارت خارجه جمهوری آذربایجان رد میشود. دلایل مختلفی برای رد درخواست ویزا وجود دارد که در ادامه بررسی میشود.

عدم مطابقت اطلاعات وارد شده در فرم ویزای باکو با اطلاعات گذرنامه
یکی از شایع ترین دلایل رد ویزای اذربایجان اشتباه در وارد کردن اطلاعات در فرم های ویزا میباشد. این اشتباهات شامل موارد چون جابجا نوشتن نام و نام خانوادگی و یا درج غلط شماره گذرنامه میشود. در هنگام پر کردن فرم ویزای باکو باید توجه شود که کلیه اطلاعات وارده توسط دستگاه با اطلاعات گذرنامه مقایسه میشود. بنابراین زمانی که اطلاعات پاسپورت با اطلاعات فرم مطابقت نکند ویزا رد میشود.

از دیگر اشتباهات شایع ارسال تصویر گذرنامه مخدوش میباشد. برای تکیل صحیح درخواست ویزای باکو باید همواره تمام اطلاعات گذرنامه در عکس گذرنامه خوانا باشد. از موارد معمول اشتباه در این حوزه بریدن (Crop کردن) شماره ها و کدهای بخش پایین گذرنامه میباشد. این اشتباه بدون اغماض باعث رد ویزای شما میگردد.

تعداد زیاد مهر ورود به ارمنستان در گذرنامه فرد متقاضی
جمهوری آذربایجان نسبت به ارمنستان حساسیت زیادی دارد که ریشه در کینه دیرین این دو کشور از هم دارد. افرادی که مکررا سابقه ورود به ارمنستان داشته و یا نامهای ارمنی دارند ممکن است در آتش این کینه بسوزند! این افراد احتمالا در هنگام ورود مورد بازجویی و بازپرسی ماموران آذری قرار میگیرند. در موارد حتی با داشتن ویزا ممکن است از ورود آنها به جمهوری آذربایجان ممانعت به عمل اید.

ویزا آذربایجان

ممنوع الورود بودن شخص متقاضی ویزای باکو به جمهوری آذربایجان
یکی دیگر از دلایل ریجکت شدن ویزای آذربایجان ممنوع الورود بودن شخص متقاضی به این کشور میباشد. دلایل مختلفی باعث ممنوع الورود یک فرد به جمهوری آذربایجان میشود. مهمترین این موارد عبارت است از:

  • سابقه ارتکاب جرم و بازداشت در آذربایجان
  • سابقه ماندن بیش از مدت اعتبار ویزای اذربایجان در این کشور
  • سفر غیر مجاز به باکو
  • سابقه درج اطلاعات غلط در ویزای باکو و محرز بودن عمدی بودن ارتکاب این عمل

 

آیا امکان صدور ویزای آذربایجان در مرز آستارا وجود دارد؟

در سفر های زمینی به جمهوری آذربایجان ویزا به هیچ عنوان در مرز صادر نمیگردد. در واقع در مرز آستارا و بیله سوار، بر خلاف مرز هوایی، هیچ گونه دستگاه صدور ویزا وجود ندارد. بهترین و ارزانترین راه برای اخذ ویزای اذربایجان اخذ ویزا از طریق سامانه ویزا آژانس پته قبل از سفر است. به این صورت در هزینه صدور ویزای باکو برای شما به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش میابد.
در مواقع اضطراری که فرد نیاز فوری به ویزای اذربایجان دارد باید از ویزای فوری باکو استفاده شود. هزینه ویزای فوری باکو 61 دلار میباشد و در مدت زمان کمتر از 3 ساعت صادر میگردد.

همواره باید توجه شود هیچگونه امکانات و تمهیداتی برای صدور ویزای آذربایجان در مرز وجود ندارد.