مزایا و معایب سفر با هواپیما

از سفر بدانید
مزایا و معایب سفر با هواپیما
سفر کردن یکی از بهترین راه‌ها برای فرار از دغدغه‌ها و مشکلات زندگی است. با وجود این که مسیر سفر بسیار لذت‌بخش‌تر از رسیدن به مقصد است، ولی برای مواقعی که مسیر بسیار طولانی است و زمان اندک، بهترین و سریع‌ترین روش مسافرت، روش پروازی می‌باشد. در این مقاله شما را با مزایا و معایب سفر با هواپیما آشنا کرده تا بتوانید در زمان سفر، بسته به شرایط خود بهترین روش سفر را بیاموزید.

مزایای سفر با هواپیما

یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های مسافرت، سفر با هواپیما است که مزایا و معایب متعددی دارد. در این قسمت از مقاله به بررسی مزایای سفر با هواپیما می‌پردازیم.

  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سفر با هواپیما، کمتر در مسیر بودن و صرفه جویی در زمان است. در سفر با هواپیما، مسافران در کمترین زمان ممکن بلیط هواپیما خود را خریداری میکنند و به مقصد خود خواهند رسید. در سفر با هواپیما می‌توانید با مشاهده از ویوی کلی شهر، ابرها، کوه‌ها و … از مسیر هوایی خود لذت ببرید.
  • امنیت سفر با هواپیما نسبت به کشتی و اتومبیل بیشتر بوده وامکان بروز حوادث در سفرهای هوایی کمتر است.
  • هواپیماها از خدمات رفاهی بسیار بالایی بهره‌مند هستند، به خصوص اگر یک هواپیما بسیار پیشرفته باشد دارای امکانات رفاهی ماساژور، تلویزیون، حمام،سرگرمی، اینترنت، سیستم گرمایش و سرمایش و … می‌باشد.
  • در برخی از سفرهای هوایی به خصوص مسیرهای بین المللی، برای کودکان زیر 2 سال تخفیف 90 درصدی و برای کودکان 2 تا 12 سال تخفیفات 25 درصدی ارائه شده است و این باعث کاهش هزینه‌های سفر می‌شود.
  • در صورتی که مسیر طولانی باشد ساعت‌هایی برای تردد در هواپیما در نظر گرفته می‌شود تا بتوانید راه بروید و دچار کمردرد و پادرد نشوید.
  • به دلیل داشتن سرگرمی‌های مناسب بسیاری از کودکان در طی مسیر سرگرم شده و دیگر نگران خسته شدن آن‌ها نمی‌شوید.
  • مهمانداران هواپیما با خوش رفتاری پذیرای شما بوده و به خواسته‌های شما جواب خواهند داد.
  • در سفرهای هوایی دیگر مشکلات سایر وسایل نقلیه مثل ترافیک و … که به شدت باعث کلافه شدن و خستگی مسافران می‌شود، وجود ندارد.
  • صندلی‌های هواپیما نسبت به صندلی‌های سایر وسایل نقلیه، راحت‌تر هستند و باعث خستگی مسافران نمی‌شوند.
  • لذت سفر با هواپیما بسیار هیجان انگیز بوده و دلخواه بسیاری از افراد می‌باشد.

معایب سفر با هواپیما

سفر با هواپیما یکی از انواع سفر است که مزایای و معایب خود را دارد و جزو سفر های لوکس محسوب می‌شود.

اغلب فرودگاه ها در فاصله چشمگیری از مرکز شهر قرار دارند. یکی از مهم ترین معایب سفر با هواپیما این است که برای بهره بردن از آن باید مسیری طولانی را طی نمایید و به دلیل عدم دسترسی به خطوط مترو، کرایه قابل ملاحظه ای را بابت تاکسی باید پرداخت کنید.

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با سفر هوایی مطرح می باشد، هزینه آن بوده، معمولا هزینه سفر با هواپیما در مقایسه با سایر وسایل نقلیه گران تر است.

اگر بخواهید بیش از مقدار تعیین شده، با خود بار حمل نمایید باید مبلغی اضافه تر به فرودگاه پرداخت کنید.

افراد زیادی وجود دارند که “ترس از ارتفاع” دارند و از همین رو هنگام سفر با هواپیما لحظات پر استرسی را پشت سر می گذارند.

یکی از دلایلی که سبب می شود گردشگران از سفر با هواپیما صرف نظر کنند، خطرات احتمالی می باشد که در سال های گذشته تعداد آن ها کم نبوده، با این وجود لازم به ذکر است که بگوییم تعداد سوانح هوایی روز به روز در حال کم شدن است و توریست ها با انتخاب ایرلاین معتبر می‌توانند سفری با آرامش را تجربه کنند.

پیش از انجام شدن پرواز، مسافران باید حدود دو ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشند. این زمان برای بازرسی چمدان ها و بررسی مدارک لازم بوده که بسیاری از افراد سال خورده و یا کودکان تحمل معطلی در این بازه زمانی را ندارند. همچنین بعد از پرواز هم مدتی صرف تحویل دادن بار می شود.

در استفاده از هواپیما نمی توان از تاخیرهای همیشگی چشم پوشی کرد. در برخی از مواقع این تاخیرها در اثر شرایط نامناسب آب و هوا رخ می دهد و در مواردی هم به دلیل نقص فنی.

افراد بی شماری از هواپیما استفاده می کنند و از همین رو باکتری های فراوانی در نقاط گوناگون آن رشد می کنند، هر چه نظافت در این وسیله نقلیه رعایت شود باز هم در مواقعی انتقال باکتری و میکروب غیر قابل پیشگیری است، به همین جهت تا حد امکان بهتر است در پروازهای خود، کودکان و خردسالان را به همراه نبرید.

مقدار مایعاتی که گردشگران می توانند همراه خود به داخل هواپیما ببرند مشخص بوده (حداکثر 100 میلی گرم) و در صورتی که بخواهید بیش از این مقدار را همراه خود داشته باشید، باید با مسئولین هماهنگ نمایید.

در مواردی که مسافران قصد دارند به مقاصد دوری سفر کنند، ممکن است در اثر نشستن طولانی مدت، دچار خستگی، پادرد و سردرد شوند.

سخن نهایی
در این مقاله سعی شده تا تمامی موارد مزایا و معایب سفر با هواپیما گنجانده شود. به این ترتیب توریست ها و کاربران گرامی سایت لحظه اخر می توانند با مطالعه مزایا و معایب سفر با هواپیما، سفر باکیفیت تری را تجربه کنند.

 

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید