بهترین و بدترین صندلی هواپیما کدام است؟

از سفر بدانید
بهترین و بدترین صندلی هواپیما کدام است؟

یکی از دغدغه‌های افرادی که تجربه زیادی در سفر های پروازی دارند، رزرو صندلی مناسب هواپیما می‌باشد. چرا که مناسب بودن صندلی و جایگاه آن، می‌تواند تاثیر زیادی در دلچسب بودن سفر به خصوص برای مسافت‌های طولانی داشته باشد. البته نوع صندلی تا حد زیادی به خود شخص بستگی دارد و شاید برای بسیاری از افراد این مسئله اهمیت چندانی نداشته باشد. به خصوص افرادی که مسیر رسیدن آن‌ها به مقصد کوتاه است. البته انتخاب بهترین نوع صندلی تا حدودی به وضعیت جسمانی مسافران بستگی دارد و برای افراد چاق، لاغر، قد بلند و بچه و … متفاوت است. در این مقاله شما را با بهترین و بدترین صندلی هواپیما آشنا می‌کنیم و امیدواریم با خواندن آن در انتخاب صندلی هواپیمای خود بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

چطور بهترین و بدترین صندلی هواپیما را انتخاب کنیم؟

در این قسمت از مقاله سعی کردیم انتخاب نوع صندلی را بر حسب وضعیت جسمانی افراد مختلف بررسی کنیم و بهترین صندلی را متناسب با وضعیت جسمانی معرفی کنیم. چرا که راحت بودن یک فرد چاق با فرد لاغر، یا قد بلند با کوتاه قد متفاوت است.

بهترین صندلی هواپیما برای افراد با وزن زیاد

افرادی که وزن بالایی دارند و فضای بیشتری نسبت به افراد عادی برای نشستن در هواپیما نیاز دارند، باید توجه داشته باشند که صندلی‌های کنار دیوار هواپیما، فضای کمتری در اختیار مسافر می‌گذارد. همین کم بودن فضای صندلی که تحرک فرد را سخت می‌کند، روی کیفیت سفر هوایی و لذت بردن فرد از سفر نیز تاثیر می‌گذارد. تصور کنید فرد بخواهد در بین مسیر خود از سرویس بهداشتی استفاده کند یا برای دسترسی به وسیله‌ی خاصی در چمدان خود از روی صندلی بلند شود. اگر فضای کافی نداشته باشد، این کار برایش سخت خواهد بود.

بهترین و بدترین صندلی هواپیما

صندلی مناسب هواپیما در برابر دست اندازهای هوایی

در زمان پرواز و گذراندن مسیر هوایی معمولا با تکان‌های هواپیما مواجه می‌شوید که ممکن است از آن بترسید یا اذیت شوید. دلایل متعددی برای آن وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برخورد با چاله هوایی است که از آن نمی‌توان فرار کرد. اگر صندلی شما روی بال‌های هواپیما باشد تکان‌های هواپیما و دست اندازهای هوایی را کمتر حس خواهید کرد. ولی هر چه از بال‌های هواپیما دورتر باشید، بیشتر متوجه عبور هواپیما از چاله‌های هوایی خواهید شد و آشفتگی ما از مسیر کمتر می‌شود.  علاوه بر این هواپیماهای بزرگتر باعث می‌شوند این دست‌اندازها کمتر حس شوند، چون می‌توانند نسبت به شرایط نانساعد محیطی واکنش کمتری نشان دهند.

بهترین صندلی هواپیما برای خوابیدن مسافران

اگر مسیر سفر شما طولانی است و قصد دارید در بین مسیر استراحت کنید و نمی‌خواهید با صدای خدمه و مهمانداران هواپیما از خواب بیدار شوید، پیشنهاد می‌کنیم صندلی‌های کنار پنجره و به خصوص در قسمت جلویی هواپیما را انتخاب نمایید. صندلی‌های کنار پنجره این مزیت را دارند که افراد در هنگام عبور و خارج شدن از صندلی شما را بیدار نخواهند کرد. همچنین سر  و صدای قسمت جلوی هواپیما کمتر است و شما می‌توانید به راحتی به استراحت مشغول شوید.

بهترین و بدترین صندلی هواپیما

صندلی مناسب هواپیما برای سفر با بچه‌ها

اگر یک کودک با شما هم سفر است و برایتان راحتی او اهمیت دارد و همچنین با توجه به مسائلی مثل نیاز کودک به سرویس بهداشتی و کم طاقت بودنش، انتخاب صندلی برای والد می‌تواند تا حدودی از مشکلات سفر با کودکان بکاهد. برای سفر با کودکان انتخاب صندلی ایکه دور از پنجره باشد، مناسب است چرا که تماس کمتری با افراد دیگر خواهید داشت و به راحتی می‌توانید جا به جا شوید.

بهترین و بدترین صندلی هواپیما

بهترین صندلی برای افرادی که به دنبال فضای بیشتری هستند

انتخاب این جایگاه صندلی بیشتر برای افرادی مهم است که قد بلندتری دارند و نشستن برای آن‌ها روی صندلی‌هایی که فضای کمی دارد؛ سخت و خسته کننده خواهد بود. بهترین صندلی‌ها برای افراد قد بلند آن‌هایی هستند که در ردیف خروج اضطراری و نزدیک به راهرو قرار دارند. از آنجایی که بسیاری از هواپیماها دارای دو ردیف خروج اضطراری هستند، ردیف دوم برای انتخاب بهتر هستند. چون می‌توانیم پاهای خود را به زیر صندلی جلویی دراز کرده و فضای بیشتری نسبت به ردیف اول در اختیار داشته باشیم.

بدترین صندلی‌های هواپیما کدامند؟

صندلی‌های ردیف آخر هواپیما بدترین جایگاه برای انتخاب هستند چرا که به آشپزخانه و سرویس بهداشتی هواپیما بسیار نزدیک هستند. در این قسمت از هواپیما میزان سر و صدا، رفت و آمد مهمانداران و خدمه بیشتر است. پس تا جایی که می‌شود از انتخاب ردیف آخر هواپیما اجتناب کنید. علاوه بر این، صندلی‌های جلوی ردیف خروجی به دلیل داشتن اندکی شیب نیز برای انتخاب مناسب نیستند. همچنین تا جایی که امکان دارد صندلی میانی را نیز انتخاب نکنید چرا که فضای کمتری برای نشستن در اختیار شما می‌گذارند.

سخن نهایی

با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله، به این نتیجه می‌رسیم که در زمان خرید بلیط هواپیما و انتخاب صندلی دقت بیشتری به خرج دهیم و با توجه به وضعیت جسمانی خود صندلی مناسب را انتخاب کنیم. پس بهترین صندلی برای سفری آرام صندلی‌های روی بال، جهت خوابیدن و استراحت جایگاه‌های کنار پنجره و قسمت جلویی هواپیما، برای خروج سریع از هواپیما صندلی‌های سمت چپ و مسافرت با کودکان صندلی‌های کنار راهرو می‌باشد. با در نظر گرفتن بهترین و بدترین صندلی هواپیما می‌توانید تجربه بهتری در پرواز داشته باشید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید