چطور بلیط هواپیما دقیقه نودی بخریم؟

از سفر بدانید
چطور بلیط هواپیما دقیقه نودی بخریم؟

بلیط های لحظه آخری یا دقیقه نودی جزو محبوب‌ ترین و ارزان‌ ترین بلیط های هواپیما هستند. علت استقبال زیاد از این بلیط ها این است که شما می توانید با قیمتی کم، بهترین خدمات را دریافت کنید. البته بستگی به این موضوع دارد که بخت با شما یار باشد و زمان سفر  شما با زمان ارائه بلیط لحظه آخری یکسان باشد. در ادامه این مطلب به ریز نکات تهیه بلیط دقیقه نودی می پردازیم با ما همراه باشید.

بلیط دقیقه 90 یا بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

پیش از اینکه درباره نحوه خرید بلیط هواپیما دقیقه نودی صحبت کنیم، می‌ خواهیم کمی درباره اینکه بلیط لحظه آخری چیست و چرا قیمت آن کمتر از بلیط های سیستمی است، صحبت کنیم.

 

بلیط لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری در واقع نوعی بلیط چارتری است که قیمت بسیار کمتری نسبت به بلیط چارتر و سیستمی دارد.

بلیط چارتری نیز به معنای آن است که یک تور یا آژانس تمام یا برخی از صندلی های یک هواپیما را رزرو کند و بفروش برساند.

بلیط های دقیقه نودی روی بلیط های چارتری عرضه می شوند بنابراین تمام ویژگی های بلیط های چارتری را دارند به استثناء قیمت که در بلیط لحظه آخری ارزان تر است.

دلیل پایین بودن قیمت بلیط لحظه آخری چیست؟

دلیل اصلی پایین بودن قیمت بلیط های لحظه آخری این است که قیمت آن را شرکت‌ های چارتر کننده تعیین می‌ کنند. شرکت‌ های چارتر کننده به‌ صورت کلی تمام بلیط های یک ایرلاین را خریداری کرده و خودشان آن‌ها را با قیمت‌های متفاوتی به مسافران می‌ فروشند.

ممکن است در یک پرواز مسافری باشد که بلیط را با قیمت 1 میلیون تومان خریداری کرده باشد، اما مسافری باشد که بلیط همان پرواز را با قیمت کمتری حدود 700 هزار تومان خریداری کرده باشد. البته این قیمت‌ ها برای مثال هستند؛ اما قصد ما از ارائه این قیمت‌ ها این است که بدانید، قیمت بلیط چارتری حتی در یک پرواز هم ثابت نیست.

با توجه به‌ روزهای باقیمانده تا پرواز شرکت چارتر کننده می‌ تواند هر روز یک قیمت تازه برای بلیط در نظر بگیرد. بلیط های لحظه آخری هم که به بلیط دقیقه نودی شهرت دارند، ممکن است در ۲۴ ساعت نهایی پرواز به فروش برسند. در این صورت قیمت آن‌ ها بسیار کاهش پیدا می‌ کند و حتی می‌تواند از نصف بلیط های فروخته‌ شده نیز کمتر باشد.

بلیط هواپیما دقیقه نودی

چرا بلیط لحظه آخری بخریم؟

خرید بلیط لحظه آخری در واقع یک معامله برد برد است! چرا که هم خریدار از این معامله نفع می‌ برد و هم شرکت چارتر کننده که به‌ عنوان فروشنده در نظر گرفته می‌ شود، بلیط خود را به فروش می‌ رساند. هزینه خرید بلیط های لحظه آخری نسبت به سایر بلیط ها به‌ صورت قابل‌ توجهی پایین است. همین امر هم باعث می‌ شود تا طرفداران بسیاری داشته باشد. دلایلی که در ادامه به آن‌ ها اشاره می‌ کنیم، می‌ توانند پاسخ این سؤال شما را بدهند که چرا باید بلیط لحظه آخری بخریم؟

  • شما با خرید بلیط لحظه آخری از خدمات و تمام امکانات با کیفیت یک بلیط سیستمی و چارتری استفاده می‌ کنید، اما قیمتی بسیار کمتر از قیمت این دو بلیط پرداخت می‌ کنید؛ بنابراین اولین دلیل برای خرید بلیط لحظه آخری قیمت پایین و خدمات باکیفیت است که در طول پرواز ارائه می‌ شود.

 

  • خرید بلیط دقیقه 90 یا لحظه آخری در بازه‌ های کم سفر به نفع شما است. چرا که در این زمان‌ ها تقاضا برای خرید بلیط کاهش دارد و بلیط این مسیرها به‌ سختی به فروش می‌ روند؛ بنابر این اگر شانس بیاورید و بلیط های لحظه آخری را در ۲۴ ساعت باقی‌ مانده به پرواز خریداری نمایید، از لحاظ قیمتی به نفع شماست.

 

چرا بلیط دقیقه نودی نخریم؟

پایین بودن قیمت بلیط دقیقه نودی، اصلی‌ ترین دلیل و مزیت این بلیط پرواز است؛ اما بلیط های لحظه آخری هم دارای معایبی هستند که می‌ توانند شما را از خرید آن‌ ها منصرف کنند.

در بیشتر زمان‌ هایی که بلیط‌ های دقیقه نودی عرضه می‌ شوند، دارای قیمت کمی هستند. گاهی اوقات مانند بازه‌ های زمانی پر سفر، مثل ایام نوروز، تعطیلات رسمی و … به دلیل بالا رفتن تقاضا برای خرید بلیط، ممکن است شرکت‌ های چارترکننده با هر قیمتی که می‌توانند این بلیط ها را به فروش برسانند.

بلیط های لحظه آخری همیشه هم ارزان‌ قیمت نیستند. چرا که ممکن است در برخی از فصل‌ ها قیمت این بلیط از بلیط های سیستمی هم بیشتر باشد!

توجه: قبل از خرید بلیط دقیقه نودی حتماً قیمت آن را با قیمت بلیط های سیستمی و چارتری مقایسه کنید.

 

نکات خرید بلیط لحظه آخری

بلیط های لحظه آخری از نظر شرایط و امکانات هیچ تفاوتی با بلیط‌ های عادی ندارند؛ یعنی شما چه بلیط سیستمی بخرید چه لحظه آخری، در همان مسیر پرواز می‌ کنید و همان خدمات را در طول پرواز دریافت می‌ کنید. تنها تفاوت موجود بین این بلیط‌ ها، قیمت آن‌ هاست که در بلیط های دقیقه نودی کمتر است.

درست است که اصطلاح بلیط دقیقه نودی مساوی بلیط ارزان است، اما توجه به نکاتی که در ادامه به آن‌ ها اشاره می‌ کنیم، هنگام خرید این بلیط‌ ها ضروری است. چرا که اگر بدون در نظر گرفتن این نکات اقدام به خرید بلیط نمایید، بعداً متضرر خواهد خواهید شد.

نحوه خرید بلیط هواپیما دقیقه نودی

بلیط دقیقه نودی امکان کنسلی ندارد!

همان‌ طور که از نامش پیداست بلیط دقیقه نودی در آخرین ساعات باقی‌مانده به پرواز به فروش می‌ رسد؛ بنابراین به هر دلیلی که بخواهید بلیط را کنسل کنید، امکان آن وجود ندارد. پس هزینه‌ ای که برای خرید بلیط پرداخت‌ نموده‌ اید، نزد شرکت چارترکننده یا آژانس هواپیمایی باقی می‌ ماند.

 

به بازه زمانی سفر توجه کنید

همان‌ طور که اشاره کردیم در ایام نوروز، تعطیلات و روزهای پر سفر، قیمت بلیط های لحظه آخری ممکن است افزایش پیدا کند؛ بنابراین با توجه به مقصد شما، نوع پرواز و زمان سفر، بهتر است قبل از خرید این بلیط ها، ابتدا قیمت آن را با سایر بلیط‌ های موجود مقایسه کنید. چرا که ممکن است قیمت بلیط ها نسبت به بلیط های سیستمی بیشتر شود. فقط در روزهای کم سفر و فصل‌ های کم گردشگر می‌ توانید بلیط های لحظه آخری با قیمت کم، ‌پیدا کنید.

 

نرخ بلیط برای کودکان و بزرگ‌سالان یکسان است

بلیط های لحظه آخری از نوع بلیط های چارتری هستند. به همین خاطر چه برای کودکان بلیط تهیه کنید چه برای افراد بزرگسال، باید یک قیمت بپردازید. درصورتی‌که اگر بخواهید بلیط های سیستمی تهیه کنید، نیازی نیست برای کودکان همان مبلغ را بپردازید؛ زیرا می‌ توانید برای افراد زیر ۱۲ سال بلیط نیم‌ بها و کمتر از آن تهیه کنید. البته از آنجا که قیمت بلیط های لحظه آخری در بعضی روزها بسیار کاهش پیدا می‌ کند، خرید بلیط با هزینه کامل نیز برای مسافران به‌ صرفه‌ تر از بلیط های سیستمی است، اما دقت به این نکته می‌ تواند در هزینه‌ های شما صرفه‌ جویی کند.

 

از طریق سایت‌های معتبر بلیط دقیقه 90 بخرید

با توجه به اینکه بعضی شرکت‌ های چارتر کننده برنامه‌ریزی دقیقی برای تعداد مسافران ندارند، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و بعضی از مسافران از پرواز جا بمانند. به همین خاطر سعی کنید که از طریق ایرلاین های معتبر و وب‌ سایت‌ های معتبری چون پته خرید خود را انجام دهید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

چیدمان صندلی های بلیط لحظه آخری تصادفی است

معمولاً تورهای مسافرتی و شرکت‌ های چارتر کننده بلیط های لحظه آخری را به‌ صورت تصادفی به فروش می‌ رسانند؛ بنابراین اگر می‌ خواهید با افراد خانواده و یا به‌ صورت گروهی سفر کنید، نمی‌ توانید مطمئن باشید که در هواپیما، صندلی‌ های شما کنار یکدیگر قرار بگیرد. چرا که چیدمان صندلی‌ ها کاملاً به‌ صورت تصادفی است و شما نمی‌ توانید انتخاب کنید در کدام صندلی یا کنار چه کسی بنشینید!

 

آیا بلیط دقیقه نودی یا بلیط لحظه آخری ارزان‌تر است؟

بله در بسیاری از موارد بلیط های لحظه آخری یا دقیقه نودی از سایر بلیط های سیستمی ارزان‌ تر هستند و کیفیت پرواز هیچ تفاوتی با پروازهای سیستمی ندارد. ولی ممکن است در بعضی از روزها قیمت بلیط های لحظه آخری بیشتر از بلیط های سیستمی باشد.

مقصدهای پرطرفداری چون جزیره کیش، مشهد و … که جزو محبوب‌ ترین مقاصد گردشگری هستند و تعداد پروازهای این مسیرها زیادتر از مسیرهای دیگر است، همیشه طرفدار دارند و تقاضا برای خرید بلیط این مسیرها هیچ‌ وقت کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بنابراین اگر قصد داشته باشید در تعطیلات به این مکان‌ ها مسافرت کنید به شما قول نمی‌ دهیم که بتوانید بلیط لحظه آخری ارزان پیدا کنید! چرا که حتی گاهی دیده‌ شده قیمت بلیط های لحظه آخری بیشتر از بلیط های سیستمی هستند.

 

چگونه بلیط لحظه آخری بخریم؟

برای خرید بلیط لحظه آخری نیازی نیست که به‌ صورت حضوری به آژانس‌ های مسافرتی مراجعه کنید. شما می‌ توانید به‌ صورت اینترنتی نیز از طریق سایت‌ های معتبر اقدام به رزرو و خرید بلیط های لحظه آخری کنید؛ اما همان‌ طور که گفتیم مشخص نیست بلیط های لحظه آخری چه روزهایی به فروش می‌ رسند.

اگر جزو افراد پر سفر هستید و می‌ خواهید با پرداخت هزینه‌ ای کم یک سفر دلپذیر را تجربه کنید، بهتر است در سایت‌ های معتبری چون پته برای خودتان پنل کاربری ایجاد کنید و یا در خبرنامه آنلاین سایت پته عضو شوید. به این صورت می‌ توانید تمام اخبار مربوط به بلیط های ارزان‌ قیمت و دقیقه نودی را از طریق ایمیل یا شماره تماس خودتان دریافت کنید.

خرید بلیط لحظه آخری

خرید بلیط هواپیما دقیقه نودی از پته

خرید بلیط هواپیما دقیقه نودی از پته در هر ساعت از شبانه‌ روز که اراده کنید امکان‌ پذیر است. برای انجام این کار می‌ توانید از طریق گوشی تلفن همراه خود یا هر دستگاه دیگری(تبلت، کامپیوتر و …) در هر ساعت از شبانه‌ روز که بخواهید برای رزرو و جستجوی پروازهای چارتری و لحظه آخری اقدام نمایید. سایت پته در بخش فیلترینگ خود گزینه‌ های مربوط به بلیط لحظه آخری را قرار داده تا مسافران بتوانند با استفاده از آن‌ ها به‌ راحتی بلیط های لحظه آخری را پیدا کنند.

همچنین در پته شما می‌ توانید به‌ محض عرضه شدن این بلیط‌ ها به پنل کاربری خودتان مراجعه نمود و تنها با چند کلیک به‌ صورت آنلاین بلیط مورد نظر را رزرو کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مبدأ و مقصد سفر خود را وارد کنید و پس از انتخاب گزینه جستجوی پروازها، فهرست پروازها را ببینید. در صورت موجود بودن بلیط های دقیقه نودی، می‌ توانید هزینه آن را به‌ صورت آنلاین پرداخت نمایید و خرید خود را تکمیل کنید.

 

سخن پایانی

همان طور که در این مطلب بیان شد بلیط دقیقه نودی یا لحظه اخری بلیط هایی هستند که در لحظات پایانی پرواز با قیمتی مناسب ارائه می شوند. بلیط دقیقه نودی علاوه بر اینکه هزینه کمی دارد، دارای امکاناتی مناسب است. این بلیط ها توسط شرکت‌ های چارتر کننده در بعضی روزها عرضه می‌ شوند و قیمت‌ های بسیار کمی دارند.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید